måndag 11 juli 2011

30 days of books (1/6)

Så tänkte haka på trenden med 30 days of books, så att ni ska få lite klarsyn om vad jag gillar för böcker osv. Tänkte först komma upp med egna frågor men var för lat, haha. Jag kommer köra fem frågor per gång, då jag inte har möjlighet att uppdatera bloggen under helgerna. Here we go:

Day 01 - Best book you read last year:
Hm. Jag blir ofta lite vimsig av att läsa så många böcker, så kommer inte ihåg när jag läst vilken. Men jag tror nog jag måste välja The last Olympian av Rick Riordan (gotta love Percy Jackson) eller City of Bones av Cassandra Clare. Tufft val.


Day 02 - A book that you've read more than 3 times:
Det är många. Men vi kan väll säga The Hunger Games.


Day 03 - Your favorite series:
Harry Potter.


Day 04 - Favorite book of your favorite series:
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban.


Day 05 - A book that makes you happy:
Jag var tvungen att springa till bokhyllan och se efter. Vilken bok gör mig lycklig? Harry Potter böckerna gör mig ju alltid glad, dels för att jag älskar dem och dels för att de är kopplade till lyckliga minnen från min barndom. Men sen så har vi ju också Anna and the french kiss som alltid får mig att le och Percy Jackson som jag skrattat ut högt vid flera tillfällen och alltid läser med ett flin på läpparna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar