tisdag 19 juli 2011

30 days of books (3/6)

Day 11 - A book you hated:
Hata är ett så starkt ord.. haha, närå. Nu ska vi se, det är sällan jag verkligen hatar böcker, men någon jag verkligen ogillade var tredje delen i House of Night (Chosen var det va?) då Zoey hade typ tre pojkvänner och hela tiden påminde sig själv om att hon var en hora.. *host* Behöver jag säga mer?


Day 12 - A book you used to love but don't anymore:
Twilight, helt klart. När jag först läste dem i slutet av 2007 var jag helt förtrollad, men sen när hela världen blev beroende av böckerna svalnade mitt förälskelse och ersattas till ett starkt ogillande.


Day 13 - Your favorite writer:
Markus Zusak. Det finns inte så mycket att säga mer än att hans ord förtrollar mig.


Day 14 - Favorite book of your favorite writer:
Har bara läst en (skäms! o.o) vilket var The Book Thief. Men ska snart läsa Jokern ;)


Day 15 - Favorite male character:
Tänkte först säga Jace, men ångrade mig. Självklart är det ju: PERCY JACKSON.

 Logan Lerman som Percy Jackson.

Idag har varit en bra läsdag. Jag bestämde mig för att ta en egen dag, då jag gör allting och ingenting. Går runt här hemma, sätter mig i solen och läser, kollar runt på internet ect. Jag är mer än halvvägs igenom The Truth About Forever, som är bra, men som vanligt får "vanliga" böcker alltid mig att längta efter lite övernaturligt. Just nu vill jag hemskt gärna läsa en ny fantasy bok... Några förslag?


1 kommentar:

  1. Haha, skulle också välja Percy Jackson, självklart val!

    SvaraRadera