söndag 24 juli 2011

Beautiful covers

Här kommer top 11. bland fina omslag från böcker jag läst, eller böcker jag vill läsa. Notera att jag inte tar två omslag från samma författare.

11. Matched: Jag älskar enkelheten i det här omslagen, och det är inte ofta det händer, då jag gärna vill ha något som "händer" i omslaget. Men det här gillar jag verkligen.

10. Torment: Jag har aldrig läst boken, och kommer antagligen inte göra det heller, men jag gillar verkligen omslaget. 

9. The Book Thief: Återigen är detta ett omslag där det enkla lyser igenom och gör det fantastiskt. 

8. Krigarhjärta: Ett av de få svenska omslag som jag verkligen gillar. Men typsnittet? Ush.

7. Unearthly: Har icke läst boken, men hittade ett fint omslaget. Det är inte orginal va? För det jag har sett innan tyckte jag inte om något vidare, men sedan fick jag syn på det här.. Det är lite likt Torments omslag dock

 6. Divergent: Otroligt fint och effektfullt omslag. Om jag fick syn på den här i en bokhandel skulle jag plocka upp den utan att tveka!

5. Nightshade: Väldigt snyggt helt enkelt. Älskar tonerna och modellens ögon!

 4. Clockwork Angel: Jag gillar alla omslag till Cassandra Clare's böcker, men tycker nog att Clockwork Angel ändå har det finaste.

 3. Fire: Love, love, love det här omslaget. Så effektfullt och underbart och fantastiskt.. Måste verkligen köpa den här boken någon gång. Har ju läst Graceling (som också har ett nästan lika underbart omslag) och tyckte den var rätt så bra.

 2. Supernaturally: Kunde inte bestämma mig för om jag tyckte bäst om omslaget på Paranormalcy eller Supernaturally.. men det fick bli Supernaturally. Simply perfect.

1. Crescendo: Det här omslaget tycker jag är nästintill perfekt. Jag älskar regnet, blixten, fjädern.. ja, allt. Det enda jag har att klaga på är typsnittet som kunde varit bättre. Faktiskt så har jag inte läst den här boken, men skulle kunna köpa den bara för att glo på den. Men lånade Hush, Hush på svenska för något år sedan och kom inte igenom den. Kanske ska ge den en chans till..

1 kommentar:

  1. Uneartly och Fire är mina två favoriter, det är någonting med Crescendo som stör mig....

    SvaraRadera