onsdag 13 juli 2011

not my daughter, you bitch

Nu är det gjort. Nu har jag sett den sista Harry Potter filmen. Och det känns... för att vara helt ärlig vet jag inte. Jag trodde jag skulle gråta, men i bilen hem kände jag mig... nöjd. Jag har sett den sista filmen och jag tror jag är nöjd.
Och den var helt fantastisk. Jag är rätt så säker på att Harry Potter and the Deathly Hallows part 2 var den bästa filmen någonsin. Så otroligt jäkla bra. Visst, allt följde inte boken till 100%, men för att vara ärlig orkade jag inte bry mig. Slaget på Hogwarts var precis lika epic och hemskt som jag förväntat mig. Och Dan! Hans insats var strålande, det bästa han gjort! Jag gillade även att de gav nästan alla sidokaraktärer som vi inte fått sett så mycket av i varje film en replik. Bra avslut.
Men på slutet kunde jag inte låta bli att skratta, när alla skulle föreställa vara vuxna. Draco och Ron. Behöver jag säga mer? Haha.
Älskar den här filmen så otroligt mycket. Älskar böckerna, älskar världen J.K Rowling har byggt upp. Hon är ett geni den där kvinnan och jag vet att Harry Potter alltid kommer vara min favorit serie. När jag får barn tänker jag tvinga dem att läsa Harry Potter. Och om de inte gör det tänker jag läsa dem för dem.


Länge har jag försökt komma på vad som egentligen är så speciellt med Harry Potter. I kväll tror jag att jag äntligen kom på det. Och är det inte uppenbart? Böckerna är helt enkelt magiska.


Citat  + några dialoger från sista boken:

 “Arthur and Fred – ”
“I’m George,” said the twin at whom Moody was pointing. “Can’t you even tell us apart when we’re Harry?”
“Sorry, George – ”
“I’m only yanking your wand, I’m Fred really – ”
“Enough messing around!” snarled Moody.


“Seventeen, eh!” said Hagrid as he accepted a bucket-sized glass of wine from Fred. 
“Six years to the day we met, Harry, d’yeh remember it?” 
“Vaguely,” said Harry, grinning up at him. “Didn’t you smash down the front door, give Dudley a pig’s tail, and tell me I was a wizard?”
“I forge’ the details,” Hagrid chortled.


"Our Headmaster is taking a short break." Minerva McGonagall


"Rubeus Hagrid [.] well-known gamekeeper at Hogwarts School, has narrowly escaped arrest within the grounds of Hogwarts, where he is rumored to have hosted a 'Support Harry Potter' party in his house. However, Hagrid was not taken into custody, and is, we believe, on the run." [Lupin]
"I suppose it helps, when escaping from Death Eaters, if you've got a sixteen-foot-high half brother?" asked Lee.
"It would tend to give you an edge," agreed Lupin gravely.



"Of course it's happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?" - Albus 


"NOT MY DAUGHTER, YOU BITCH!" - Molly


"Fight! Fight! Fight for my Master, defender of house-elves! Fight the Dark Lord, in the name of brave Regulus! Fight!" - Kreacher


"I'll join you when hell freezes over! Dumbledore's Army!" - Neville


"Thing was they bit off a bit more than they can chew with Gran. Little old witch living alone, they didn't need to send anyone particularly powerful. Anyway, Dawlish is still in St. Mungo's and Gran's on the run." - Neville Longbottom


"I am about to die." Harry


"They'r supposed to be, you blithering idiot! Now go and do something constructive. Find Peeves!" - Minerva McGonagall


"Coward! COWARD!" - Minerva McGonagall


"Always". - Severus Snape


"ROCKWOOD!" - Percy Weasley


"I was a fool! I was an idiot, I was an pompous prat, I was a - a -" Percy


"We are a part of you. Invisible to anyone else." - Sirius




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar