tisdag 23 augusti 2011

Northern Lights

Har helt glömt bort att blogga om en bok jag köpte för någon vecka sedan: Northern Lights av Philip Pullman! Och nej, jag har faktiskt inte läst His dark materials ännu. Kommer ihåg att jag började i Guldkompassen innan filmen skulle ha premiär, men kom kanske två sidor. Heh. Men nu är jag hur som helst riktigt pepp på att läsa den! En sådan berömd bok måste ju ha något som alla fastnar för...

Vänta lite, nu kom jag på varför jag inte har bloggat om den. Det var såhär att när jag skulle åka hem från min lilla shoppingtur så hade jag ca 11 kassar att hålla ordning på, och slängde sedan bara upp dem på ett säte på tåget. När jag kom hem sen så kunde jag inte hitta min kära bok, och trodde jag hade glömt den på tåget. Var nära på att börja gråta, haha. Min bok! Ensam på ett tåg! Folk som kanske går runt och trampar på den... ja, ni fattar. Men när jag sedan hade låtit min sorg sjunka in så hittade såklart mamma den i bilen efter några dagar. Gissa vem som blev överlycklig? Moi. 

1 kommentar:

  1. Åh, den trilogin är så jäkla bra. Jag borde läsa om den.

    SvaraRadera