onsdag 28 september 2011

Diskussionsfråga 1: Varför måste killen vara snygg?

Är det bara jag som är trött på att i alla, och då menar jag ALLA, ya-novels så ska killen tjejen blir kär i vara "den snyggaste hon någonsin sett"? Ta Waterfall som jag läser just nu till exempel:

"I wanted to look away from him, but I couldn't. He was the most handsome guy I'd ever seen, with a model's physique and a face to match. Big, chocolate-brown eyes, square jaw, arostocratic nose, pronounced cheekbones... a serious hottie."

Skrattade nästan högt. För jag menar, vad är sannolikheten att man blir kär i den snyggaste killen i hela universum? Men på något sätt antar jag att det tillhör YA genren. Ändå kan jag inte låta bli att störa mig ibland. I framtiden ska jag minsann skriva en bok då killen är det fulaste hon någonsin sett, men hon blir kär i honom ändå för hans fina inre.. Haha. Nej men seriöst nu. Jag menar inte att killen behöver vara ful, men han behöver ju inte heller vara skitsnygg. Och man behöver inte beskriva hans ögonfärg eller vilket håll hans hår står åt på varje sida. Eller är det bara jag som tycker så här? Skriv gärna var ni tycker.

4 kommentarer:

  1. AHAHAHAHA, dog lite grann över uselheten i det där citatet! Men det är så sant så att så gott som alla manliga huvudpersoner är utomjordiskt snygga. Jag menar, snälla! Ingen är perfekt.

    SvaraRadera
  2. Jo det är lite, okej väldigt, pinsamt med alla dessa beskrivningar av de "perfekta" killarna. Kan dra ner en bok faktiskt, det blir för ytligt. Gillar när killarna beskrivs som underbara för att de är just underbara och inte för att de har snygga kindben och stora muskler.. Haha.

    SvaraRadera
  3. Åh har precis tänkt skriva om samma sak. Jag älskar YA böcker men nu börjar jag bli tokig på det..>.<
    Man blandar ju ihop alla böckerna snart

    15-17 årig tjej som är...
    ... alldaglig
    ... eller blyg
    ... eller tuff och kaxig


    blir kär i VÄÄÄÄÄRLDENDS snyggste kille som är
    .. vampyr
    .. varulv
    .. spöke
    .. annat övernaturligt väsen :P

    och varje gång hur hon än ser ut eller hur blyg/ alldaglig hon än är så blir denna supersnygga kille såklart kär i henne >.<

    SvaraRadera
  4. SVAR: Åh va roligt att jag kan inspirera folk genom en bild! Jag blir verkligen rörd! Så gå ut och fota! Det är inget som hindrar dig! :D

    SvaraRadera