måndag 5 september 2011

turn the tide

Innehåller en liten spoiler i slutet!

Igår var jag och såg Jag saknar dig på min orts lilla biograf. Så vad tyckte jag om den? För att vara ärlig är jag lite kluven. Och det beror kanske mest på att jag ibland hade lite svårt för att ta huvudpersonen Tina på allvar. Hon fick "utbrott" där hon skrek mest hela tiden. Visst är det förståligt efter att man har förlorat sin tvilling i en hemsk olycka men hon fick ju sådana även innan... Och skådespeleriet av de som spelade Tina och Cilla var tyvärr inte så bra. Trots detta hade filmen några riktigt fina stunder som gjorde mig tårögd, men tyvärr inte fick mig att gråta. Dessutom var musiken i Jag saknar dig jäkligt bra. Turn the Tide av AiluCrash spelas för fullt här just nu! Dessutom fick filmen mig verkligen att vela läsa fler svenska ungdomsböcker vilket jag är väldigt dålig på att göra. Har alltid varit. Sorgligt nog. Men är det bara jag som inte tyckte om slutet? Jag fattade aldrig riktigt. Blev hon tillsammans med Fredde? Eller va? Vad hände med snygga emo killen Ailu? Om ni vet snälla svara för jag är förvirrad här. Haha.
Men även om mina tankar om filmen är lite splittrade så berörde den mig ändå. Efter filmen gick jag och min bästaste bästa vän och snackade om hur den andre inte fick dö. Vet ärligt talat inte vad jag skulle göra utan henne. Hon är bäst och ingen kan ersätta henne. Någonsin.

Kommer föresten antagligen läsa ut Hunger idag, då jag är hemma och är sjuk. Sedan kan jag äntligen börja i Bloodlines! Tjoho!

4 kommentarer:

  1. Jag fattade inte heller slutet riktigt, jag höll på Ailu, och ville ha bort Fredde, men ja ja, jag älskar filmen i alla fall!

    Musiken är också så jäkla bra! :D

    SvaraRadera
  2. ... fast å andra sidan: Ailu var väl Cillas egentligen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Ailu var Cillas och jag antar att Ailu bara ville ha henne. Jag hoppades på att Tina skulle bli tillsammans med Martin.

      Radera
  3. Har inte sett filmen, men jag vill minnas att boken också hade ett ganska förvirrande slut. Låter som att de har ändrat om en hel del, för jag kan inte ens minnas att det fanns någon som hette Ailu i boken :O

    (Det var jag som hette JRL på kapitel 1.)

    SvaraRadera