onsdag 26 oktober 2011

5 uppföljare att förhandsbeställa 2012

5. Bloodrose - Andrea Cremer: Jag har visserligen inte läst andra delen i serien, Wolfsbane, men jag gillade den första boken riktigt mycket, så jag måste få veta hur det slutar! Om nu detta är sista delen? Tror det i alla fall, haha. Gillade hur som helst hela känslan över boken och det var några karaktärer (Ansel) som jag blev smått förälskad i. Och jag är Team Ren, haha. Bara så alla vet.
4. Spell Bound - Rachel Hawkins: Jag tyckte första boken, Hex Hall, var riktigt bra med en rolig och bra huvudperson i Sophie. Slutet på andra boken Demonglass gav mig dessutom en måste ha tredje boken nu!!! känsla. Så ja, Spell Bound ska jag skaffa så snart den kommer ut! Jag har en känsla av att jag redan vet hur triangeldramat kommer sluta.. men vem vet? Kanske kommer Hawkins att överraska mig?


3. Isla and the Happily Ever After - Stephanie Perkins: För att jag älskade Anna and the French Kiss och Lola and the Boy Next Door. Helt underbara böcker båda två! Kommer skutta av glädje den dagen boken kommer hem till mig och säkert gråta en skvätt då den är slut, haha.


2. City of Lost Souls - Cassandra Clare: Jag tycker visserligen att serien borde ha slutat efter de tre första böckerna i serien, för nu känns det tyvärr som det kan börja bli lite tjatigt. Särskilt med Jace/Clary dramat. Men älskar trots allt böckerna och världen och karaktärerna och språket, så jag måste ha City of Lost Souls! Dessutom älskar jag titeln.


1. Insurgent - Veronica Roth: Första boken Divergent var riktigt, riktigt bra! Så nu kan jag knappt vänta tills nästa del kommer ut och allt aktion drar igång på "riktigt". Är även väldigt nyfiken på att se vart Tris och Fours relation tar vägen. Kommer det ett nytt triangeldrama så dör jag.. i alla fall lite grann.. 




Sådär! Ser fram emot alla dess böcker grymt mycket! Sedan finns det ju också andra jag ser fram emot men är lite osäker på, t ex:
- The Golden Lily (Richelle Mead)
- Endlessly (Kiersten White)
- A Million Suns (Beth Revis)
- Clockwork Princess (Cassandra Clare)
- The Soul (Stephanie Meyer)


Vad roligt föresten att det var så många som var intresserade i "bokcirkelgrejen", haha. Tänkte att jag skriver en inlägg om det snart!

Ser ni fram emot någon speciell bok under 2012? 


Update: 
Några andra böcker jag måste läsa är:
- Nevermore (James Patterson). Det är bok åtta och den sista delen i Maximum Ride. Kan bara hoppas på att den kommer hålla samma klass som de tre första böckerna som var otroligt bra.
- Sista delen i Blodsarvet (Henrik Larsson). Tror den ska komma ut 2012 iaf, haha.
- Mark of Athena (Rick Riordan). HUR kunde jag glömma denna?

5 kommentarer:

  1. Så uppföljaren till The host ska komma nu? Trodde det bara var en myt.
    Däremot är jag inte så säker på om uppföljare skulle bli så bra, jag gillade verkligen The Host och tyckte den slutade bra där.

    SvaraRadera
  2. Håller med om Insurgent och Spell Bound! Även om jag inte läst Demonglass än :P Men Insurgent.. Åh. Vill ha NU.

    SvaraRadera
  3. Åh, Spell Bound!! Ska snart läsa Hex Hall!

    SvaraRadera
  4. Förutom The Soul så längtar jag efter alla böcker du har skrivit upp. Speciellt Bloodrose och Insurgent.

    SvaraRadera
  5. Har du hört om Riordans andra serie, med inriktning på egyptisk mytologi? The Kane Chronicles. Den är bra, men karaktärerna når inte samma nivå som Percy.

    SvaraRadera