tisdag 25 oktober 2011

äntligen!

Titta vad jag fick idag som en försenad födelsedagspresent! Yay! Det var typ den här boken jag önskade mig mest av allt. Egentligen har jag första boken i UK utgåva (av någon anledning) men är glad att jag fick den här i US utgåva. Den är mycket snyggare, haha. Vill helst börja med boken just nu, men ska försöka behärska mig och läsa ut Mara Dyer först. Vi får se hur det går...


Tänkte för övrigt lite på tåget hem idag. Vore det inte roligt om alla ungdomsbokbloggare gjorde något tillsammans? Det är ju lite svårt för alla att träffas (iaf för mig som inte lever i närheten av Stockholm eller Göteborg, eller någon annan storstad) så därför är det ju bra att internet finns. Så tänkte att man typ skulle kunna bestämma att alla läser en bok samtidigt och sedan diskuterar vi varje kapitel någonstans. Typ MSN eller nått? Jag vet inte med er, men jag skulle tycka det var jätte roligt! Särskilt som jag inte har någon nära vän som läser, så jag får aldrig riktigt chansen att diskutera böcker. Skriv gärna om ni har något annat förslag också!

13 kommentarer:

  1. Det skulle vara jätte roligt med en "bokcirkel"! Tycker nämligen också att det behövs fler engagemang!

    SvaraRadera
  2. Bokcirkel skulle vara jättekul!!

    SvaraRadera
  3. Jag har samma problem - inga vänner som läser direkt. Men att läsa tillsammans låter fabulöst! Man kan ha en slags mejlkedja också om inte alla kan samtidigt, som går runt till alla i "cirkeln". Det vore fantastiskt! Det svåra är väl att komma överens om en bok!

    SvaraRadera
  4. Jättebra idé, vore absolut jättekul! :)

    SvaraRadera
  5. Jag och (Bok)Nea har pratat om det och tänkt göra det, men det svåraste är nog att få alla att läsa boken på en och samma gång :)

    SvaraRadera
  6. Låter sjukt kul! Måste bara hitta en bok som de flesta inte har läst och så ju...

    SvaraRadera
  7. Låter riktigt roligt! Har inte heller någon som läser samma böcker som jag IRL, så vore underbart :)

    Snygg header du har btw!

    SvaraRadera
  8. Jag håller med, det skulle vara roligt! Men om ddet inte funkar så skulle jag tycka att det var roligt att diskutera böcker med dig^^(A)

    SvaraRadera
  9. Låter som en jättekul idé! :)

    SvaraRadera
  10. Gärna, fast jag inte har en bokblogg. Men älskar att läsa.

    SvaraRadera
  11. Låter som en jättebra idé, skulle vara jättekul!:)

    SvaraRadera