lördag 1 oktober 2011

I valet och kvalet

Jag har beslutsångest mina vänner. Ska jag köpa sista boken i Eragon serien på engelska eller svenska? Jag har de tre tidigare delarna på svenska, men vill nu väldigt gärna köpa den sista på orginalspråket.. Så jag tror det lutar ditåt, men mjaa... 


Är det föresten någon som vet en bra sida där man kan förhandsbeställa böcker? Jag har nämligen aldrig gjort det tidigare. Och när man förhandsbeställer böcker kommer de då den dagen de släpps? Jag är väldigt tacksam för svar :)


Det svenska omslaget är föresten (och detta händer inte ofta) snyggare än originalet! Även om den blåa kanten förstör lite.. Tänk vad mycket snyggare det skulle varit utan den.. 

3 kommentarer:

  1. Cdon är bra att förhandsbeställa böcker ifrån, därifrån får man dem oftast dagen innan, samma dag eller dagen efter det att de kommer ut. The Book Depository är också rätt bra, men Amazon skulle jag hålla mig undan, för de brukar ta för lång tid på sig att sända ut förhandsbeställningar.

    SvaraRadera
  2. Jag har bara förhandsbeställt från Amazon och jag fick väl boken 5 dagar efter boksläpp.

    Sv: Det manuset jag har arbetat mest på (5:e omskrivningen nu) är en ungdomsbok med övernaturliga inslag. Handlar om en 15-årig häxa :)

    SvaraRadera
  3. Jag hade köpt den på svenska, om jag hade haft övriga delar på svenska. Men eftersom du verkar vara en riktig Eragon-entusiast finns det ju inget som hindrar att du köper båda utgåvorna (när ekonomin tillåter) :) Med andra ord spelar det ingen roll vilken av utgåvorna du köper nu.

    SvaraRadera