tisdag 4 oktober 2011

Idag skulle jag ha firat om...

... jag faktiskt hade förhandsbeställt The Son of Neptune! Men nu är det så att jag har flyttat till en stor stad med mycket butiker och dess lockande ting. Så ja, man skulle väll kunna säga att jag är helt pank. Får helt enkelt vänta tills min födelsedag den 20 oktober innan jag kan läsa den. Argh.. Hur som helst. Jag ska inte dränka er i mina sorger utan säga happy release day till Rick Riordan! Du är en av mina favoritförfattare, och jag kan alltid läsa dina böcker med ett leende på läpparna! Fortsätt skriv! Så länge du inte mördar Percy vill säga..

Idag kom det föresten en författare till våran skola. Nämnligen Douglas Foley som har skrivit bl.a. Shoo Bree, Shoo Len och Habib-böckerna. Han kommer egentligen från England så det var ibland lite svårt att höra vad han sa, men han var väldigt roligt och fick hela tiden publiken att skratta. Sådant gillas! Är det föresten någon som har läst nån av hans böcker? Jag blir alltid sugen på att läsa böcker av en författare när jag har sett honom eller henne i verkligheten.
Han berättade även om hur han först skrivit en bok på engelska som han skickade till cirka 10 olika förlag. Av varje fick han samma svar: Vi har läst de första sidorna i din bok... blablabla... skicka inget till oss igen... blablabla. Haha. Men jag tycker det är roligt att se hur någon kan lyckas så bra ändå trots motgångar!
Man fick även höra hans insperationskälla till boken Shoo Bre (som ska bli film btw). Det var tydligen så att han tjuvkikat på några elever på skolbiblioteket, då han var bibliotikare där. Haha, orkar inte dra hela berättelsen, men kul var det! Lite creepy dock, men ja, kul.

När man ändå har pratat lite Percy så kan man ju fortsätta. Såg The Three Musketeers med Logan Lerman (som spelar Percy) i en av huvudrollerna! Han var grymt duktigt och filmen var ju otroligt bra! Man jag har ju alltid varit lite svag för sådana slags filmer.. haha.. Och Logan Lerman är ju inte helt fel heller, hehe-he..

Hoppas ni har det bra! Och, hjälp, nu är det något som stinker ruttet här i lägenheten igen. Varför är det alltid något som stinker ruttet? Mycket kärlek från Lisa!

2 kommentarer:

  1. Fick hem Son of Neptune dagen efter, boken är jättebra hittills!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag älskade The Three Musketeers! Såg den faktiskt 2 gånger, haha! Logan var mycket snyggare som D'Artagnan än som Percy måste jag säga..!

    SvaraRadera