måndag 31 oktober 2011

Min bokhylla!

Jag har sett flera bokbloggare göra det här istället för en bookshelf-tour, så nu tänkte jag också visa er min bokhylla! Skriver även favoritbok i varje hylla och den jag gillade minst. Klicka på bilderna för att se bättre!


Bästa boken/serien: The Mortal Instruments av Cassandra Clare helt klart. 
Sämsta boken: Hm. Antingen Vampyrens Märke eller Släppa taget som jag läste för några år sedan och inte kom igenom. Matched var inte heller någon höjdare, men inte riktigt så dålig.


Bästa boken/serien: Jadu. Tror nog jag måste välja Krigarhjärta av Henrik Larsson. Det var några år sedan jag läste den, men då tyckte jag att den var riktigt bra! Sedan har vi även Svärdet och Spiran och Hex Hall i denna hylla som är väldigt bra!
Sämsta boken: Det var rätt så många böcker jag inte läst i den här hyllan och många jag tyckte mycket om.. Det är ingen som är direkt dålig, men de som jag gillade minst här är nog The Dark Divine eller Hunger.


Bästa boken/serien: Enkelt val. Vampire Academy! Jag måste verkligen inhandla hela serien snart..
Sämsta boken: Oönskad av Gemma Malley. 


Bästa boken/serien: Gah. Fem av mina favorit serier är ju i den här hyllan och en annan riktigt bra bok! Bäst är nog dock Percy Jackson. Men sedan har vi även Maximum Ride, Before I Fall, Arvtagaren, Stephanie Perkins böcker och The Heroes of Olympus.
Sämsta boken: Har inte läst någon annan än de böckerna jag nämt ovan i den här hyllan, så kan tyvärr inte nämna någon, haha.


Bästa boken/serien: Harry Potter. Sedan är även Divergent och Chasing Brooklyn sjukt bra.
Sämsta boken: A Walk to Remember av Nicholas Sparks skulle jag tro. 


Bästa boken/serien: Boktjuven av Markus Zusak.
Sämsta boken: Hm. Började läsa My soul to take för ett halvår sedan men kom inte längre än femio sidor. Ska dock ge den en chans till.


Sådär! Det var min bokhylla

1 kommentar:

  1. Haha^^ Jag hade också lätt valt Vampire Academy! Håller själv på att läsa sista boken!

    SvaraRadera