söndag 2 oktober 2011

Spellista

Tänkte göra som Andréa (hoppas det är okej) och visa en del av min spellista till min halvklara bok. Eller egentligen är det låter för hela serien, haha. Lyssna, för det här är underbar musik.. enligt mig i alla fall ;) Eller som min kära fader säger: Det finns ingen i världen som har bättre musiksmak än mig. Haha, jag har försökt säga åt honom att alla tycker olika, men nej, han står fast vid sin mening.


Thriving Ivory - Where we belong: Ni kan ju självklart inte förstå just hur perfekt den här låten passar till serien. Men tro mig, den är perfekt. Texten, känslan, ja allt. 


30 Seconds to Mars - Night of the Hunter: For the evil guys, mohaha. Nej men seriöst, titeln till låten passar speciellt läskigt bra. Jag skrattade nästan när jag hörde låten för första gången, för ja, det var som att bandet läste mina tankar eller nått.

Plumb - Cut: Till karaktären Ash. Grät nästan när jag hörde denna låt. Den passar honom så bra. 


3 Doors Down - Round and Round: Handlar om en särskild scen i bok två. Jag skriver ju en dystopian, så det handlar lite om regeringen och vad de gör mot några av karaktärerna.. typ, haha. 


Ron Pope - I believe: För att man aldrig ska ge upp och alltid känna hopp. 

Secondhand Serenade - Why: Om Fay och Ash, och deras relation. Ryser varje gång sångaren kommer till refrängen. Texten berskriver dem inte helt perfekt, men det finns vissa meningar som verkligen fångar mig och som tillhör dem.


Matthew West - Wouldn't change a thing: Från A'lynn till Gavin. För att hon aldrig trodde hon skulle falla för någon som honom. Ni kan också lyssna på Perfect for me av Ron Pope. Den passar dem också 

Breaking Benjamin - I will not bow: Till Blaize. För att du är ond och ja.. ond. Och denna låt beskriver hur du känner.

Secondhand Serenade - It's not over: Om ett breakup mellan två karaktärer. Kommer inte säga vilka det handlar om, men det är ack så sorgligt.

Trading Yesteday - For you Only: Åter igen en låt till Ash. "If all that I have done is keeping me from you..." Så perfekt. Låter för mig handlar om en grej som händer honom i sista kapitlet i bok 1. Det går inte riktigt att förklara, haha. 


Matthew West - The story of your life: Denna låt tillägnar jag alla mina huvudkaraktärer som fortfarande lever i slutet av berättelsen. Om andra chanser och att ta vara på dem. Också om vad du gör med ditt liv.

Fick inte alls med alla låtar jag ville.. men det kanske kommer en del två :)

2 kommentarer:

  1. Åh, Where we belong och Cut ♥ Gud som jag vill läsa det där ... älskar namnet Ash också.

    SvaraRadera
  2. Din bok/berättelse verkar svinbra!:D hoppas den blir publicerad så man får läsa den!

    SvaraRadera