måndag 21 november 2011

10 böcker jag önskar mig i julklapp

Här får ni ett långt inlägg med de böcker jag önskar mig mest just nu! Glömde dock att ta med Clockwork Prince, men nu orkar jag inte ändra, haha. Hm, när jag har publicerat denna lista kommer jag antagligen komma på flera andra böcker jag hellre skulle vela ha än några som står här. Aja. 


10. Fateful - Claudia Gray:
Den här boken har jag varit nyfiken på länge nu, men är ändå lite osäker på om jag verkligen kommer gilla den. Konceptet låter grymt bra i mina öron, men ja, vi får se hur det bli. Det är en sådan bok jag vill ha, men sedan är det många andra böcker jag vill ha mer.


9. Beautiful Creatures - Kami Garcia och Margaret Stohl:
En bok jag har hört talas mycket om, både bra och dåligt. Ändå är jag nyfiken. Dessutom har jag hört att många tycker tredje boken i serien är grymt bra. 


8. I'd tell you I love you, but then I'd have to kill you - Ally Carter:
Jag har redan en bok av Ally Carter som heter Heist Society, som jag planerar att läsa snart! Hennes böcker ska tydligen vara rätt så lättsamma, vilket är något jag uppskattar efter att ha läst för många "allvarliga" böcker, haha. Det kan vara bra med lite variation.


7. The Scorpio Races - Maggie Stiefvater:
Jag tycker boken låter grymt bra, och den har fått fina recensioner, så varför inte? Började läsa Shiver av samma författare som de flesta nog känner till (Frost på svenska), men kom aldrig igenom den av någon anledning. Vet faktiskt inte varför.


6. Harry Potter: Page to screen - Bob McCabe:
Jag har kommit in i en Harry Potter fas igen. Såg DH part 2 i Lördags efter att ha köpt DVD:n. Nu kan jag inte få nog. Måste ha mer Harry Potter. Måste


5. Leviathan - Scott Westerfeld:
Jag vet faktiskt inte så mycket om boken, men den påstås vara väldigt bra. I alla fall från de recensioner jag har läst. Började läsa Ful för några år sedan, men kom inte igenom den heller. Vet inte heller här varför, haha.


4. The red pyramid - Rick Riordan:
Efter att ha freakat out lite över The Son of Neptune (som var såååå bra!!) så vill jag nu även läsa denna serie av Riordan. För jag älskar hans språk, hans humor, hans karaktärer, hans böcker. Riordan är en av mina favoritförfattare någonsin. Punkt slut.


3. The Time Traveler's Wife - Audrey Niffenegger:
Vet inte riktigt vad boken handlar om, men den har fått så fina recensioner att jag bara måste få reda på vad allt ståhej handlar om, haha. Förhoppnings vis kommer den leva upp till mina förväntningar! :D


2. Far From You - Lisa Schroeder:
Efter att ha förälskat mig i Chasing Brooklyn ska jag nu även läsa hennes andra böcker och börjar med Far From You! Är helt kär i omslaget btw. 


1. Between Shades of Gray - Ruta Sepetys: 
Är det någon som har sett boktrailern till den här boken? Fick tårar i ögonen av att kolla på den och började nästan gråta. Efter det blev jag helt obsessed med att jag måste läsa boken, och var nära på att rusa till bokhandeln på en gång för att köpa den (Strimmor av hopp på svenska). Lyckades dock behärska mig för att jag ville läsa den på engelska.




Någon som har läst någon av böckerna? Är de bra?
Önskar ni er någon speciell bok i julklapp? :)

6 kommentarer:

  1. The Time Traveler's Wife ♥ Måste läsas! Beautiful Creatures är bra, fast uppföljaren (som jag läser för tillfället) verkar värdelös.
    Själv har jag ett antal böcker jag funderar på, men ska få mina födelsedagsböcker till först så får vi se!

    SvaraRadera
  2. Klickade hem "The scorpio races" i förra veckan, verkar riktigt bra :)
    Åh jag vill oxå ha mer HP, såg om sista filmen i tisdags <3

    SvaraRadera
  3. jag har också önskat mig Harry Potter: Page to screen i julklapp ^^

    SvaraRadera
  4. Har bara läst Far From You, men den är ju så underbaaaar :)

    SvaraRadera
  5. Jag älskar Leviathan-trilogin!
    Kane Chronicles är bra också =)

    SvaraRadera