söndag 13 november 2011

en nypa inspiration

jag skriver
mina fingrar formar ord
slår över tangenterna
mitt sinne fångas
av musikens rytm
förs med
och jag kan inte hjälpa mig själv
jag förtrollas
förlorar mig själv i denna värld
denna värld som endast jag 
är en del av.
Jag är borta
så långt borta
en plats dit ingen når
bara jag själv
och jag kan inte hjälpa 
att le
veta 
att jag är ensam
i denna värld
jag 
skapat.


Lyssna här. Detta mina vänner är magi.



”It’s about time we raise from the ashes”, the man said. ”It’s about time we light the fire, make them burn as many of us will have to burn along with them.”





















Peace out. Nu ska jag sova. Eller nä. Nu ska jag läsa

2 kommentarer:

  1. Tack för inspiration :) Och en bra låt.. min favorit av Ludovico Einaudi är 'Stella Del Mattino'. Den du postade igår var också jättebra.

    SvaraRadera
  2. Sv: Ja, det är helt sjukt roligt! Är fortfarande helt lycklig för att hon mejlade tillbaka. :)

    SvaraRadera