tisdag 1 november 2011

Månadsresumé Oktober

Lästa böcker under oktober månad: 
- Waterfall (Lisa T. Bergren)
- Chasing Brooklyn (Lisa Schroeder)
- Lola and the Boy Next Door (Stephanie Perkins)
- The Unbecoming of Mara Dyer (Michelle Hodkin)


Bästa boken:
Antingen Chasing Brooklyn eller Lola and the Boy Next Door. Jag kan inte välja.


Sämsta boken:
Waterfall av Lisa Bergren. Den var inte dålig men inte bra.


Sammanfattning av månaden:
Jag tycker jag har läst riktigt mycket den här månaden, men tyvärr så blev det ändå bara fyra lästa böcker. Det beror på att jag har läst om mycket och bläddrat i gamla favoriter, läst femtio sidor, lagt åt sidan. Ja, ni fattar. Sedan kom jag även lite mer än halvvägs i Under Vingarnas Skugga, men har lagt den åt sidan ett tag nu då ja vill läsa andra böcker. Dock ska jag läsa ut den. Det har annars varit en bra månad med många nya böcker iom födelsedag och två böcker som fick fullpoäng!


Antal lästa sidor: 
1571 sidor. Sedan har jag ju läst mer, men detta är bara från de böcker jag läst ut :)


Planerar att läsa i November:
Jag brukar inte vara en sådan som planerar vad jag ska läsa, utan tar en bok jag känner för när jag står vid bokhyllan och ska välja. Men som det känns nu så tror jag jag plockar upp Wolfsbane efter The Son of Neptune. Sedan är jag väldigt nyfiken på Daughter of Smoke and Bone, men även Unwind av Neal Schusterman som stått i bokhyllan alldeles för länge.

1 kommentar:

  1. Sv: Jo gör det :) den var jättebra, och den är säkert bättre på engelska också :)

    Åhh, vad många bra böcker du har! Jag vill också ha, men måste läsa ut alla mina olästa först, så det lär nog ta ett tag ;)

    SvaraRadera