torsdag 3 november 2011

Sagan om ringen

När jag var inne på min lilla bys secondhand butik för ett par dagar sedan så hittade jag Sagan om ringen för 5 kronor! Jag har redan försökt mig på Sagan om ringen en gång tidigare för kanske två år sedan, men kom aldrig längre än 50 sidor. För den var såå seg. Jag såg inte magin som jag fantasynörden inom mig älskade i filmerna. Ändå passade jag på att köpa boken, för det var ju bara fem kronor, och jag vill läsa serien.




Så nu undrar jag om det är någon av er som läst boken? Är den värd min tid? :)

5 kommentarer:

  1. Strunta i den extremt långa prologen inte värt din tid. Resten av serien är. Dock lyssnade jag på den ;D

    Jag skulle börja med the hobbit om jag var du. Den är bäst :D

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde ett försök att läsa den en gång, men ledsnade ganska fort. Ingen bok jag kan rekommendera alls! Tror att skillnaden mellan böckerna och filmerna är ganska stor (många av dem som läste böckerna först verkar ha blivit besvikna på filmerna).
    Dock heter den där utgåvan inte "Sagan om ringen", utan "Ringarnas herre", det är en nyöversättning som följer originaltexten bättre.

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte om första boken! Jag älskade att läsa om 'brödraskapet'. De två andra böckerna var inte lika roliga tyckte jag, men jag kanske skulle ändra mig om jag läste om dem.

    SvaraRadera
  4. Ja, det är den. Jag läste de två första böckerna för ett par år sen, och även om de var otroligt sega är det oerhört kul att kunna säga att man har läst dem. Men det är inte bara därför, de är såklart bra också.
    Jag vet inte varför jag aldrig läste The Return of the King, men det tänker jag göra, någon gång. Problemet är bara att jag antagligen måste läsa om de första två innan, eftersom jag inte kommer ihåg särskilt mycket.
    Började lyssna på första på ljudbok förra veckan. Passar utmärkt på en 20 timmar lång bussresa.

    Så, jag tycker absolut att du ska läsa dem!
    //A

    SvaraRadera
  5. Tycker att den är klart läsvärd! Själv har jag läst den två gånger, men jag håller med om att den är väldigt seg. Filmen är helt klart bra den med!

    SvaraRadera