söndag 11 december 2011

3 bokköp och Paul McCartney

Under helgen mina vänner har jag varit i Stockholm och sett på Paul McCartney med min kära Beatles tokiga fader. Det var helt fantastiskt. Nu sitter jag och spelar the Beatles musik på högsta volym. Kan inte fatta hur jag inte kunde gilla detta band innan. De är ju underbara.

Men en av anledningarna till att jag följde med till Stockholm till att börja med var att jag ville besöka SF-bokhandeln i Gamla Stan, haha. Jag hade sagt åt mig själv att jag inte skulle köpa någon bok, men det var ju självklart omöjligt. Jag såg minst 20 böcker jag ville köpa (för hur underbar är inte bokhandeln? jag var i himlen) men lyckades behärska mig och köpte bara 2. Legend och Clockwork Prince! Är så grymt peppad inför båda dessa böcker, kan inte bestämma mig för vilken jag ska läsa först. Läste nämnligen ut Daughter of Smoke and Bone på bilresan hem, så en recension på den kommer väl snart.
En annan bok jag "köpte/kommer få" är The Night Circus. Såg den i en bokaffär med begagnade böcker och min mamma köpte den åt mig så att jag ska få den i julklapp, haha. Det är faktiskt första gången jag köpt en begagnad bok. Men hon i butiken var så trevlig, och vi stod och pratade böcker i flera minuter. Hon ger tummen upp åt The Night Circus så jag ser väldigt mycket fram emot att läsa den!

Bara två veckor kvar till lov nu!! :D

2 kommentarer:

  1. Var bokaffären med begagnade böcker i Stockholm? I så fall, vad hette den? :)

    SvaraRadera
  2. Åh, vill ha Clockwork Prince ♥ Även om jag är lite irriterad eftersom jag råkade beställa den i paperback i stället för hardcover i misstag.

    Sv: Tack :D

    SvaraRadera