söndag 18 december 2011

5 böcker våren 2012

Jag har varit rätt så urusel på att blogga ett tag nu. Hmph. Inte okej. Egentligen borde jag inte blogga nu heller då man har en stort NO prov på tisdag som man inte börjat plugga på ännu.. aja, ibland måste man ta en paus från alla läxor! Så här presenterar jag för er en liten lista med 5 böcker jag ser fram emot våren 2012! Det är ju självklart många fler jag vill ha, men här kommer några av dem.


5. Incarnate - Jodi Meadows:
Till att börja med var jag inte alls intresserad av den här boken, då omslaget skrämmer mig lite, haha. Men sedan läste jag lite mer om den och den verkar faktiskt intressant. Jag har sett lite blandade recensioner om den, men de flesta är rätt så positiva!


4. Tempest - Julie Cross:
Det var det snygga omslaget som fångade min uppmärksamhet till att börja med. Och handlingen låter ju helt okej bra. Om jag fattar det rätt så blir huvudpersonens flickvän skjuten och han får panik och hoppar tillbaka 2 år bakåt i tiden (för det är tydligen något han kan göra). Men något går fel och den här gången kan han inte komma tillbaka till nutiden. Och de som mördade hans flickvän kommer senare och letar efter honom. Hrm, hrm, hur ska detta sluta?


3. Of Poseidon - Anna Banks:
Okej så den här boken låter rätt så klyschig - eller rättade sagt väldigt klyschig - men jag är ändå intresserad av den. Mest på grund av att Poseidon är med i namnet och jag är lite smått kär i grekisk mytologi. Och den har faktiskt fått väldigt fina recensioner på goodreads till mitt försvar.


2. The Fine Art of Truth or Dare - Melissa Jensen:
Så fort jag läste i beskrivningen att denna bok tydligen skulle vara en blandning mellan Anna and the French Kiss och någon annan bok så visste jag att jag måste läsa den, haha. Är det möjligt att det kanske finns en vanlig bok som är lika fin som Anna and the French Kiss? Jag har antagligen för höga förväntningar, men som sagt, man kan ju alltid hoppas.


1. Struck - Jennifer Bosworth:
Tycker den här boken låter fånigt bra, haha. Dessutom är jag helt kär i omslaget. Så galet snyggt. End of story.








Finns det någon ny bok (som inte är en uppföljare) som ni ser fram emot 2012? 

5 kommentarer:

  1. Jag är väldigt intresserad av Struck och Incarnate!

    SvaraRadera
  2. Känns bra att veta att jag inte är den enda som skjuter upp mitt pluggandexD Jag borde verkligen plugga till matteprovet imorgon^^

    SvaraRadera
  3. Sv: Tack! Det var roligt :)

    Det är så bra att läsa din blogg för du har sån koll på nya böcker! Speciellt YA då! Men ajg känner att innan jag läser nån av de där måste jag läsa Anna and the French Kiss. ALLA verkar älska den.

    SvaraRadera
  4. Jadu, om någon bok lyckas ha en lika fin kärleksberättelse som Anna and the French Kiss så är jag imponerad... :)

    SvaraRadera
  5. Var hittar du sidor som visar boksläpp?

    SvaraRadera