söndag 25 december 2011

Julklappsböcker!

Då är alltså julafton över men jag deppar inte för det! Tycker däremot att det är väldigt mysigt efter jul då man bara kan koppla av och läsa sina fina julklappsböcker, haha. I år fick jag fyra böcker vilket kanske inte är så jätte många, men jag behöver läsa ut dem jag har, så det var nog (även om det gör ont att säga detta) bra. 



Between shades of gray av Ruta Sepetys.  

The night circus av Erin Morgenstern. 

Leviathan av Scott Westerfeld. 

Harry Potter: Page to screen av Bob McCabe 

Satte upp Between shades of gray emot Page to screen för att ni skulle se exakt ut stor den är. Den ser dock ännu större ut i verkligheten, haha. 

Så det var alltså de böcker jag fick:
- Between Shades of Gray - Ruta Sepetys
- The Night Circus - Erin Morgenstern
- Leviathan - Scott Westerfeld
- Harry Potter: Page to Screen - Bob McCabe

Den enda jag har börjat läsa lite ur är Page to Screen. Och jag kan säga att den än så länge är rätt så otroligt bra. Den innehåller allt du behöver veta om hur filmerna blev till, och trots att jag bara kommit ca 30 sidor är mitt huvud fullt av mycket ny information. Jag skulle nog kunna säga att denna bok är lite av ett måste för alla Potter fans. Dock är den ju väldigt dyr, men det kan man förstå när man väl får den. Jag fick nästan en liten chock då jag öppnade paketet och såg denna väldiga och extremt tunga bok, haha. 

Jag är även väldigt nöjd med de andra böckerna (även om inget slår Page to Screen). Mest ser jag nog fram emot att läsa Leviathan. Men kan knappt vänta tills jag får läsa de andra heller. Jag har läst "prologen" till The Night Circus och den är otroligt fin, och jag känner på mig att jag kommer fälla en tår eller två över Between Shades of Gray. Mycket nöjd är jag med andra ord.

Fick ni några böcker? 

7 kommentarer:

  1. Fick Page to Screen jag också, har tagit mig igenom 250 sidor hittills och älskar den så, så mycket. Sjukt fin bok ♥

    SvaraRadera
  2. THE NIGHT CIRCUS! Jag vet inte om jag har sagt att jag älskar den (tror det?) men jag kan säga det igen. Den där Page to Screen låter fantastisk!

    SvaraRadera
  3. Leviathan är superbra! Är själv nyfiken på The Night Circus och Between Shades of Gray.

    Sv: Tack för din kommentar! Rent teoretisk så går det att anmäla henne eftersom jag äger upphovsrätten till mina texter. Men det skulle kännas så löjligt att gå till polisen för en sak som detta liksom. Jag hoppas att hon själv inser att hon gör fel och slutar plagierar mina och andras inlägg.

    SvaraRadera
  4. Jag fick hela 20 böcker! (Paperbacks alltså). Helt sjukt mycket, jag är så tacksam och glad att det inte är sant! Däribland fanns Percy Jackson and The Lightning Thief, Across the Universe, Nightshade, Bloodlines, Harry Potter 1-7...

    Jag fick även Between shades of Grey, ser fram emot att läsa den! Kommer säkert också gråta ;)

    Page to screen verkar ju vara underbar!

    SvaraRadera
  5. Jag har Leviathan hemma, ska läsas snart. The Night Circus verkar jättebra! Ser fram emot att få läsa vad du tyckte om den.

    Svar: Jag vet inte riktigt vart Sunne ligger, men min farmor och farfar bor lite utanför Kristinehamn :)

    SvaraRadera
  6. Verkar som väldigt bra böcker, allihop!

    Sv: tack! Och detsamma gäller dina böcker och kommande recensioner :)

    SvaraRadera
  7. "Page to screen"-boken verkar jätteintressant, det kommer väl en recension på den sen, hoppas jag?

    SvaraRadera