torsdag 1 december 2011

Månadsresumé November

Hejhopp, då har det alltså gått ännu en månad. Och november har för mig varit lika med lite bloggning. En november trötthet och kyla har smugit sig in i mig, och för tillfället är jag så grymt trött. Orkar helt enkelt inte blogga. Men här ska ni i alla fall få en liten månadsresumé.

Lästa böcker under november månad:
- The Son of Neptune (Rick Riordan)
- Arvtagaren (Christopher Paolini)

Bästa boken:
The Son of Neptune. Ledsen Arvtagaren.

Sämsta boken:
Kan tyvärr inte sätta någon här denna månaden. Det skulle inte kännas rätt, haha.

Sammanfattning av månaden:
Jadu. Bara två böcker lästa denna månad. Det känns som jag har läst mycket mer. Dock var ju båda böckerna hyffsat tjocka, och efter att ha läst ut Arvtagaren hade jag svårt för att läsa något överhuvud taget. Aja, vi får väll hoppas på fler utlästa i December!

Antal lästa sidor:
1402. Inte för dåligt ändå.

Planerar att läsa i December:
Just nu läser jag Daughter of Smoke and Bone och en omläsning av första Percy Jackson boken, inte Wolfsbane som det står. Förlåt, har varit för lat för att ändra, haha. Men vill i vilket fall läsa ut alla de tre. Sedan får vi se vad det blir. Snart är det ju jul och det innebär nya böcker! wiihoo!

Sådär ja. Och för att pigga upp detta lite novembergråa inlägg tänkte jag ge er lite citat, ett som jag skrivit själv och andra som jag hittat på internet:

"I secretly hope you're going to be miserable. But even more secretly, I hope you're going to be happy."

“Take a deep breath, pick yourself up, dust yourself off, and start all over again.”

"And while tears pour down my face, I think that what I really have to remind myself about is this: It’s okay. It’s okay to be you. And feel like you do. And be you. You don’t have to change. Because you have all the right in the world, to just be you. And no one, no one, can tell you otherwise."

"Take what you can from your dreams, make them as real as anything."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar