lördag 31 december 2011

Mitt boklöfte



Detta är alla mina olästa böcker i bokhyllan. Hela 38 stycken. Och en del av dessa böcker har stått olästa i flera år. Med andra ord är det dags att göra något åt saken. Så mitt nyårslöfte blir att jag ska läsa ut nästan alla dessa under året. Under 2011 har jag läst ungefär 50 böcker så det borde ju inte vara någon omöjlighet. Fast självklart kommer jag ju vela läsa och köpa många nya böcker också, haha.


Har ni många olästa böcker i hyllan? Bara jag som får lite dåligt samvete när jag ser böcker som stått månader efter månader utan att ha blivit lästa?

12 kommentarer:

  1. Sv: Tack så jättemycket, blev också rätt nöjd med utseendet på bloggen :)

    Och gud, ja, jag har precis som du också jättemånga olästa böcker i min bokhylla. Vågar nästan inte ens räkna ;) Så dem ska jag försöka läsa ut.

    SvaraRadera
  2. Har just nu 18 stycken olästa böcker som mina, får dåligt samvete över att jag aldrig läser ut dem :3

    SvaraRadera
  3. Svar: Det är jobbigt när man först köper en serie i paperback tex och sedan köper resten i hardback och de inte matchar! Jag har också beslutsångest över vilken som var den bästa boken jag fick! Assvårt att välja ju för man ville ju ha alla lika mycket!

    SvaraRadera
  4. Japp, jag får dåligt samvete när jag har köpt en bok som jag verkligen velat läsa och sedan har det kommit upp något mer intressant så att jag struntar i att läsa den. När den stått där tillräckligt länge är jag inte längre sugen på att läsa den vilket är trist...

    SvaraRadera
  5. Jag vet inte exakt hur många, men jag gissar på 25 st. Vilket är på tok för många för mig, som läser ca 50 böcker/år.
    Ska däremot också försöka läsa ut åtminstone 50-75% av de olästa i hyllan :)

    SvaraRadera
  6. Har flera böcker som stått ett bra tag och väntat. Började räkna de olästa i min bokhylla igår, blev ungefär 160st. Jag köper alldeles för många böcker, mer än jag kan läsa. Det är det som är problemet, haha. Kommer ju aldrig hinna läsa alla dessa böcker.

    SvaraRadera
  7. Eftersom det är årsskifte och jag pillat med alla slags listor och uppdaterat desamma, så vet jag att precis just nu så har jag 147 olästa böcker i bokhyllan. Det är i alla fall de som är mina :)

    SvaraRadera
  8. Har väldigt många jag med, *suck*. Vissa av dem lär nog aldrig bli lästa :(
    Du har väldigt fina och bra böcker där dock! :)

    SvaraRadera
  9. Jag har också väldigt många i min bokhylla. Jag köper dem och sen så hittar jag en ny bok som jag bara MÅSTE läsa, så glömmer jag bort de jag köpt. Så dumt-.-
    Fast du har väldigt bra böcker att se fram emot!:)

    SvaraRadera
  10. Jag har de senaste månaderna jobbat på att läsa ut de böcker jag har hemma och nu har jag bara en enstaka kvar - och böcker jag egentligen inte är intresserad av att läsa (typ ärvda bcker). Det har varit tufft, men det går! Haha

    SvaraRadera
  11. hahah jag verkar vara den enda bokbloggaren som har under 5 olästa böcker i min hylla!

    SvaraRadera
  12. Jag har också en massa olästa böcker i min bokhylla. Jag tror att jag ska hinna läsa mer än jag gör och så är jag så svag för vackra omslag...

    SvaraRadera