måndag 16 januari 2012

5 böcker på tur

Just nu läser jag Tretton skäl varför som jag vann på den här fin fina bloggen! Tack så mycket återigen! Än så länge ångrar jag inte en sekund att jag började läsa den.
Men som ni alla bokälskare säkert vet så finns det väldigt många böcker på kö. Så här tänkte jag göra en liten lista på de fem böcker jag ser mest fram emot att läsa just nu. Jag ändrar mig i för sig från dag till dag, haha. Men ändå.

Wolfsbane - Andrea Cremer
Ja, andra delen i Nightshade serien alltså. Jag tyckte om första boken väldigt mycket så det är lite förvånande att jag inte läst andra delen ännu. Av någon konstig anledning har jag skjutit upp det i flera månader nu? Aja, bättre sent än aldrig. Nu är jag hur som helst grymt taggad för att läsa den. Har börjat lite smått på de första kapitlena och den verkar lovande!




The Sky is Everywhere - Jandy Nelson
Det här är en bok jag hört mycket gott om och ser väldigt mycket fram emot att läsa. Dessutom känner jag väldigt mycker för en "vanlig" bok, vilket väll var en av anledningarna till att jag plockade upp Tretton Skäl Varför nu. För er som vill veta heter The Sky is Everywhere på svenska Himlen börjar här.




The Night Circus - Erin Morgenstern
En bok som jag hört rätt så fantastiska ord om och som jag börjat läsa lite smått i. Än så länge är den underbart bra. Ändå har jag väntat med att läsa den ett tag nu. Det får det snart bli ändring på för det känns som denna bok kan vara något alldeles specielt.




Unwind - Neal Shusterman
Okej så jag har inte helt klart för mig vad boken handlar om, haha. Men det är ju rätt så roligt ibland, så att man blir lite överaskad. Hur som helst har den stått i bokhyllan i... är det ett och ett halvt år eller två och ett halvt år? Hm, en lång tid är det i varje fall.




Leviathan - Scott Westerfeld
Och så har vi slutligen Leviathan som jag fick i julklapp av min kära farbror. Boken låter grymt intressant och jag hoppas väll även på att kunna lära mig lite mer om första världskriget. Så ja, en bok att se fram emot.

3 kommentarer:

  1. Haha, jag väntade också i ett par månader innan jag läste Wolfsbane, var lite nervös för att jag skulle bli besviken men den är minst lika bra som Nightshade! Och Leviathan gillar jag väldigt mycket också.

    SvaraRadera
  2. Åh, vill också ha & läsa Wolfbane! :)

    SvaraRadera
  3. Jag har precis beställt The sky is everywhere och väntar på att få hem den. The Night Circus har jag också läst mycket om och alla verkar gilla den!

    SvaraRadera