söndag 29 januari 2012

Bokbloggscirkel

Okej jag skrev alltså om det här i ett inlägg under höstlovet tror jag? Det var i varje fall väldigt länge sedan och jag skäms nästan lite över att jag inte tagit upp det igen, haha. Men jo, det var alltså såhär att jag pratade om att ha en slags bokbloggscirkel, då alla som vill får vara med och läsa en bok tillsammans och sedan diskuterar man varje kapitel över internet. Men nu kommer några frågor som ni som vill vara med gärna får hjälpa till att svara på! :) 


1. Vart ska vi "hålla till?" Man skulle ju kunna snacka över MSN, eller kanske en facebook grupp, eller på en blogg.. Har ni några idéer? 


2. Vilken bok ska man läsa? Antingen får det ju bli någon jätte ny bok som ingen har läst ännu, eller så kan man ta en bok alla har läst. Typ att man läser Hungerspelen eller Twilight?


3. När? Personligen tycker jag att sommarlovet är en bra tid. Då har ju alla tid att läsa!


Sådär ja! Skriv gärna vad ni tycker och om ni fortfarande är intresserade av att vara med! Mer bokbloggsgemenskap, tjoho!

13 kommentarer:

  1. Jag skulle jättegärna vilja vara med! :D
    Hmm, MSN eller kanske facebook? :)
    En bok kan man ju komma överens om då, och sommarlovet är ju bra :)
    Haha hoppas det hjälpte.. :)

    SvaraRadera
  2. Det låter ju super! Jag tycker att Facebook låter bra, det är så praktiskt med grupper där. Men det låter ju awesome :D

    SvaraRadera
  3. Låter fortfarande som en jättebra idé, jag är på! Lite långt till sommaren bara, för att bestämma bok redan nu. Man hinner ju läsa en del fram tills dess.

    SvaraRadera
  4. Låter väldigt kul :) Om man vill ha det innan sommaren så kan man kanske sätta ett datum långt i framtiden så att alla hinner läsa boken tills dess? Oavsett tror jag det blir jättebra! Måste däremot rösta emot Facebook, haha, är inte med där längre och vill inte gå med igen ^^

    SvaraRadera
  5. Låter som en jättebra idé! :)
    Hm, MSN eller facebook funkar ju, även t.ex Skype är rätt smidigt. Någonstans där man kan skriva och få svar snabbt och smidigt!
    En bok kan man ju komma överrens om någon gång senare, så alla är med på det. Sommarlovet är bra, men som Nelly säger så kanske det är lite långt dit. Man kanske kan bestämma att man läser under lov? Sportlov, påsklov osv. :)

    SvaraRadera
  6. Låter jätte kul!
    Facbook eller skapa ett forum för det tycker jag ju skulle vara klart bäst :)

    SvaraRadera
  7. Jag skulle helt klart vara på! Grupp på Facebook är väldigt praktiskt, annars funkar ju Skype också :)
    Däremot så måste vi ju kanske inte vänta till sommarlovet, vilket lov som helst funkar ju bra :)

    SvaraRadera
  8. Jag skulle också vilja vara med i så fall:D Det skulle vara bra med Msn eller något sådant,eftersom jag själv inte har Facebook^^ Jag håller med om att det kanske är lite långt till sommarlovet,men samtidigt är det ju bra för då är alla lediga, alla har ju tex inte sportlov samtidigt:)

    SvaraRadera
  9. Jag älskar idén! Facebook tyckr jag låter bra.. Vi kan blanda nya och gamla böcker, så man upptäcker lite nya ibland. Så länge man har gott om tid kan det vara året om! Men sommarlovet är kanske är bra början.

    SvaraRadera
  10. Yay! Blev lättad när jag såg att du föreslog sommarlovet. Puh! =)

    SvaraRadera
  11. Vad kul! Jag skulle vilja vara med:) Helst hade jag valt MSN eller skype, eftersom jag inte är inne på Facebook så ofta längre. Sommarlovet blir bra, då hinner man mer:)

    SvaraRadera
  12. Det finns ett forum där man kan diskutera ungdomslitteratur.

    http://ljuvligungdomslitt.forumsv.net/

    Kanske en bra plats? Jag vet inte så mycket om det, men Boknea skrev om det i somras.

    SvaraRadera
  13. Jag är inte heller med i Facebook, men man kanske kan skapa ett forum eller en chatt?

    Sommarlovet kan nog vara en bra tid att börja på!

    Jag är i alla fall gärna med i den här roliga grejen :)

    SvaraRadera