söndag 29 januari 2012

Inspirerande skrivar musik

De senaste timmarna har jag varit uppslukad av mitt skrivande. Och eftersom jag varit lite disney nostalgisk de senaste dagarna, så tänkte slänga in ett litet inlägg med disney soundtrack (mest instrumental) jag har lyssnat på då jag skrivit. Jag säger bara några ord till: disney gör underbar musik.


Min favorit del börjar vid 1:10.

 Gåshud.



Favorit del börjar vid 1:40. Sedan har vi även soundtracket Across the Desert från samma film som är underbart.


5 kommentarer:

  1. Musiken till alla Pirates-filmer är helt underbar! Iof är det ju min absoluta favoritfilm,men ändå^^

    SvaraRadera
  2. Short hair är så otroligt bra!! Jag kan lyssna på den hur många gånger som helst:)
    Och jag hade inte ens hört just den här Pirates of Caribbean låten, även om jag har lyssnat jättemycket på alla de andra låtarna. Så tack för tipset:D

    SvaraRadera
  3. Svar: Han hette Benny Grünfeld, han kommer till vr skola varje år och pratar. Jag tycker det är så starkt av alla som gör det! Jag vet inte om jag skulle klara av att prata om det...

    SvaraRadera
  4. SV: Jag med! Jag har hört så mycket bra om tystnaden i bruset så jag vill bara läsa den på direkten!:)

    SvaraRadera
  5. Har du inte Spotify? Där finns hur mycket bra filmmusik som helst! Brukar också lyssna på det medan jag skriver :)

    SvaraRadera