tisdag 3 januari 2012

Min dröm bokbeställning

Bara jag som har en sjukdom som gör att jag alltid känner att jag måste köpa nya böcker? Det går liksom inte att vänta med att beställa? För även om jag inte läser boken på ett halvår så känns det ändå bättre att ha boken hemma liksom, haha. Jag svär, det måste vara en riktigt sjukdom.. Får verkligen ta och kolla upp det där.. Aja, här kommer i alla fall de 30 böckerna jag skulle beställt om jag.. ja.. hade pengar och inte lovat mig själv att läsa ut de flesta jag har.. (Det är ingen som helst ordning!)



1. Shatter me - Tahereh Mafi: För att den låter grymt intressant och jag har läst mycket fina recensioner!
2. The Unwanteds - Lisa McMann: Jag har haft ögonen öppna för denna i några månader då det tydligen har sagts att det är en blandning mellan Harry Potter och Hungerspelen. Det kan ju inte vara annat än intressant.
3. Cascade - Lisa T. Bergren: Jag har läst första boken Waterfall och tyckte den var helt okej. Är i alla fall villig att ge andra boken en chans!




4. Cirkeln - Mats Strandberg och Sara Elfgren: För att alla i hela Sverige verkar ha läst denna utom jag, haha.
5. Anna Dressed In Blood - Kendare Blake: Jag tror faktiskt aldrig jag har läst en spökhistoria och denna sägs ju vara bra... så varför inte?
6. Forbidden - Tabitha Suzuma: Den låter lite skum.. men den har ju fått fina recensioner, haha. 




7. Half-Blood - Jennifer L. Armentrout: Denna har jag bara läst bra recensioner om.. dock har jag inte helt klart för mig om vad den handlar om..
8. The Time Traveler's Wife - Audrey Niffenegger: Även här har jag bara hört bra recensioner. Påstås vara en väldigt fin kärlekshistoria.. så, ja.
9. Wither - Lauren DeStefano: Ingen aning om vad den handlar om. Ändå vill jag ha den, haha.




10. The Summoning - Kelley Armstrong: Detta känns som en serie väldigt många har läst.. förutom jag vill säga. 
11. Raised By Wolves - Jennifer Lynn Barnes: För att jag älskar varulvar/vargar/vad man nu vill kalla dem. 
12. Nevermore - Kelly Creagh: Låter väldigt unik och intressant.




13. The Scorpio Races - Maggie Stiefvater: Låter väldigt bra och unik. Har dessutom fått fina recensioner!
14. Ashes - Ilsa J. Bick: Låter rätt så skrämmande, haha. Men såg denna bok i SF bokhandeln i Stockholm och tyckte den var grymt fin. Ja, ibland dömmer jag böcker efter utsidan.
15. Unearthly - Cynthia Hand: En berättelse om änglar om jag inte har fel? Många verkar i alla fall tycka den är bra.




16. Eon: Dragoneye Reborn - Alison Goodman: Låter som en bra fantasy bok. Me like.
17. Fateful - Claudia Gray: Först var jag väll lite tveksam till denna boken. Men man kan väll inte annat än älska en bok som utspelar sig på Titanic. Eller?
18. Beautiful Creatures - Kami Garcia och Margaret Stohl: Är lite tveksam även till denna. Men jaa.. vill nog läsa den ändå.




19. I'd tell you I love you, but then I'd have to kill you - Ally Carter: Haha, älskar titeln. Just nu läser jag Heist Society av samma författare, och den är rätt så underbar hitills. Så vill ha mer av Ally Carter!
20. Far from you - Lisa Schroeder: Hade hoppats på att få denna i julklapp.. men så blev inte fallet. Känner ett litet behov av att läsa mer av Lisa Schroeder efter hennes underbara bok Chasing Brooklyn!
21. The red pyramid - Rick Riordan: Skäms lite över att jag inte läst den här ännu. Det är ju trots allt Rick Riordan vi pratar om. 




22. The Duff - Kody Keplinger: Har varit tveksam till den här då det inte känns som min typ av bok. Fast det kanske är just därför jag vill läsa den. Testa på något nytt.
23. CRANK - Ellen Hopkins: Denna vill jag däremot läsa jätte mycket av någon anledning, haha. 
24. World Without End - Ken Follett: Åh, vill ha den här. Det är en slags uppföljare till Svärdet och Spiran. Tror det är så att det är samma värld fast andra karaktärer. 




25. This is all - Aidan Chambers: Började läsa den här på svenska för ett par år sedan och tyckte den var rätt så fantastiskt bra. Sedan slutade jag av någon anledning och lämnade tillbaka den till bibblan. 
26. Brightly Woven - Alexandra Bracken: Låter intressant.
27. The Iron Thorn - Caitlin Kittredge: Vet inte så mycket om den här mer än att jag vill läsa den, haha.




28. Under the never sky - Veronica Rossi: Denna bok släpptes faktiskt idag och har fått hyllningar titt som tätt av folk som älskat den. Så självklart är jag intresserad. 
29. The future of us - Jay Asher och Carolyn Mackler: Såg boktrailern till den här och blev genast intresserad. Verkar grymt rolig!
30. Water for elephants - Sara Gruen: Såg den här filmen i somras och tyckte den var helt okej. Dock har jag en känsla av att boken kan vara bättre!


Så mycket böcker.. så lite tid. Och ännu mindre pengar..

8 kommentarer:

  1. Håller med dig, det måste vara en sjukdom. Man köper bok efter bok och blir så glad, sen står de i hyllan i typ ett år. Men ändå. Man behöver ju dem, haha. Många fina böcker där, har några av dem i bokhyllan av just den anledningen att jag tvunget skulle köpa dem vid ett tillfälle, hehe :)

    SvaraRadera
  2. Förstår precis vad du menar ;)

    SvaraRadera
  3. Jag har exakt samma sjukdom, men jag kan ju inte säga att jag lider av den. Möjligtvis min omgivning, men inte jag... :)

    SvaraRadera
  4. Sv: Jaa, är glad att jag började läsa Percy Jackson trots allt :D haha, joo, citatet är nog svårt att förstå sig på om man inte läst boken ;)

    Åhh, vad många bra böcker! Vill ha! Fast jag har bestämt mig för att högst beställa 3-4 böcker det här halvåret då min familj mest troligt ska åka till Orlando i USA i juni, och då kommer det behövas pengar ;P Fast det känns inte riktigt som om jag kommer klara det x)

    SvaraRadera
  5. Jag har samma sjukdom också. Den där känslan av att man måste ha boken hemma. Som försäkran. Som om man skulle glömma bort den annars. Eller som om den kommer försvinna.
    Men jag kan ofta stoppa mig själv från att handla online. Mest för att det är så jobbigt att leta fram kortet och sånt. Men när jag är i en bokaffär. Eller en second hand affär - ännu värre. Böckerna är så billiga.
    SOm tur var köper jag bara eng böcker. Tänk om vi köpte svenska också? Det skulle aldrig bli stopp.

    SvaraRadera
  6. Vilken beställning! Den skulle gärna få landa hemma hos mig också!
    Förresten,tävlingen där man kunde vinna Tretton skäl varför är nu avslutad,och vinnaren avslöjad!
    Kika in och se om du vann!
    (Och du hade 50% chans! Så se om du vann :) )

    SvaraRadera
  7. Sv: Jag vet, jag kommer inte kunna hålla mig. Jag kommer samla på mig kilvis med böcker. Haha.

    Och tack så jättemycket! Jag kommer behöva alla uppmuntringar jag kan få! <3

    SvaraRadera
  8. sv; Nice, den ska läsas efter I Am Number Four (:
    ---
    Du är verkligen inte enda! ;) Många av de där böckerna vill jag ha! :D

    SvaraRadera