torsdag 2 februari 2012

5 uppföljare och ögonblicket då jag spoilar en hel serie för mig själv

Men åååååååh, arrggghhh psojf. Jag råkade just spoila The Iron King för mig själv. Arascagslk. Det var helt och hållet mitt eget fel, men ändå. Jag. Hatar. Spoilers. Och det var inte så att jag bara spoilade första boken utan hela serien. Hjälp, ibland är man bara för dum i huvudet. Haha. Jaja, låt oss glömma bort denna dramatiska upplevelse och komma till det som inlägget egentligen skulle handla om. Nämligen uppföljare i serier jag påbörjat och planerar att läsa... någon gång.


The Scorch Trials - James Dashner
Jag läste The Maze Runner förra våren och var väl inte sådär överförtjust. Jag gillade idéen och handlingen och WTH känslan man hade genom hela boken, men karaktärerna och endel annat föll lite platt för mig. Dessutom var jag inget jätte stort fan av slutet. Menmen, jag vill ändå försöka ge den andra delen i serien en chans!




Lies - Michael Grant
Först och främst, kallas det uppföljare när det är tredje delen i en serie?? Hmm. Aja, Lies av Michael Grant alltså. Jag läste Gone för rätt så länge sedan och Hunger i höstas. Tycker serien är helt okej och värd att fortsätta på. Det jag helst vill ta reda på är hur hela serien kommer sluta. Det måste vara väldigt epic, annars kommer jag aldrig förlåta dig Michael Grant, haha.




Cascade - Lisa T. Bergren
Jag läste första boken Waterfall i höstas och tyckte den var helt okej antar jag. Har velat fram och tillbaka ett tag nu om jag verkligen vill fortsätta med serien eller inte. Men ja, vi får se helt enkelt. 




A Million Suns - Beth Revis
Jag var inte sådär överförtjust i Across the Universe. Ändå så har jag den där känslan av att jag måste få veta hur det här slutar. Jag menar (spoiler) kommer de komma fram till en ny planet eller inte? Hur kommer den vara? Kommer det redan bo folk där? Eller kommer de alla dö på skeppet? Etc etc. Jag antar dock att det inte är det sista alternativet, haha. För det skulle inte göra en så jätte bra bok, huh?




Fire - Kristin Cashore
Jag gillade Graceling väldigt mycket ända fram till slutet. Nä, slutet gillade jag inte över huvud taget. Det kändes rushat och inte alls lika epic som jag föreställt mig. Men jag gillade ändå boken, och är ytterst nyfiken på var Cashore har hittat på i denna uppföljaren. Eller uppföljare vet jag inte om man kan kalla det då det är nya karaktärer och jag har för mig att den ska utspelas innan Graceling tar plats, haha. 

2 kommentarer:

  1. Du är inte ensam om att hata spoilers. Jag har en kompis som kan hoppa fram flera kapitel för att se vad som kommer hända och sedan gå tillbaka igen. Fattar inte hur hon kan göra det! Sen vet jag en annan som alltid läser slutet först.. En av de roligaste sakerna är ju att inte veta! ;)

    SvaraRadera
  2. Svar: Ja, jag älskar också Himlen börjar här! Den är jätte härlig! =)

    SvaraRadera