lördag 25 februari 2012

En hög med nya böcker!







Som en liten sportlovs present till mig själv så beställde jag hem åtta nya böcker (den åttonde har inte kommit ännu), och de här blev det alltså! Riktigt riktigt nöjd är jag. Många av de här böckerna har jag velat ha ett bra tag nu, så äntligen har de fått en plats i min redan överfyllda bokhylla. Och de böcker jag har köpt är alltså:

The Summoning av Kelley Armstrong: En bok jag velat läsa i evigheter och som jag har hört många fina recensioner om. Så nu var det dags att köpa den!

Unearthly av Cynthia Hand: Också en bok jag velat läsa väldigt länge och som jag hört mycket bra om. Ser mycket fram emot att läsa den!

Raised by Wolves av Jennifer Lynn Barnes: Efter att ha läst ut Nightshade serien så har jag suktat efter en ny varg/varulvs serie att försvinna mig in i, och Raised by Wolves verkade ju lovande så varför inte?

Variant av Robinson Wells: En bok jag varit lite osäker på ett tag, men det låter ju otroligt bra. 

Shatter Me av Tahereh Mafi: Shatter Me har jag velat ha sedan den släpptes. Den har fått en del riktigt fina recensioner och låter väldigt bra! Super taggad på att få läsa den själv!

Tempest av Julie Cross: Jag hade egentligen inte tänkt köpa den här men det var så billig, haha! Dessutom har jag velat läsa en bok om tidsresor ett tag nu.

Half-Blood av Jennifer L. Armentrout: Återigen en bok jag haft ögonen för ett bra tag nu. Ska bli super roligt att få bilda sig en egen uppfattning!

Sedan har jag även köpt Scarlet av A.C. Gaughen men den är tyvärr inte kommit ännu. Jag beställde de andra böckerna från amazon men köpte Scarlet från adlibris då amazon inte kunde skicka den förens om typ 1-3 veckor. Så ja, amazon är alltså snabbare på att skicka sina böcker. Och billigare.

Är det någon som har läst någon av böckerna? Är de bra?

6 kommentarer:

  1. Åh, Tempest vill jag ha!!! =D

    SvaraRadera
  2. The Summoning är den enda jag har läst av dem där, men den är riktigt bra!

    SvaraRadera
  3. Shatter Me har jag läst första kapitlet av, men några böcker kom emellan, haha. Ska läsa den snart. Och Tempest ska bli väldigt spännande att se vad du tycker om, har velat läsa den så himla länge! :)

    SvaraRadera
  4. Åh jag ser vrekligen fram emot att få sätta tänderna, eller snarare ögona i the tempest och shatter me fö rjag har hört så bra om dem, men det får bli när plånboken tillåter - du får skriva om böckerna på bloggen sen om de var någe bra!

    SvaraRadera
  5. Avundsjuk! Men jag har ju 41 olästa .. men inte de där böckerna! :P

    SvaraRadera
  6. Verkar som en supermegaawsomehög med böcker! :D
    Kan säga på en gång att Darkest Powers (alltså The Summoning) är en utav mina favoritserier! :D

    SvaraRadera