onsdag 1 februari 2012

Månadsresumé Januari 2012

Läst i Januari 2012:
- Between Shades of Gray (Ruta Sepetys)
- Heist Society (Ally Carter)
- The Demon Trapper's Daughter (Jana Oliver)
- Tretton Skäl Varför (Jay Asher)
- Anna and the French Kiss (Stephanie Perkins, omläsning för andra gången)
- Wolfsbane (Andrea Cremer)
- The Sky is Everywhere (Jandy Nelson)


Bästa boken:
Jadu. Både Heist Society och The Sky is Everywhere är nog båda fempoängare för mig. Så ja, båda. Men kanske att Heist Society var lite bättre. Sedan har vi ju även Anna and the French Kiss som är riktigt bra, men eftersom det var en omläsning räknar jag inte med den.

Sämsta boken:
The Demon Trapper's Daughter. Den föll mig inte i smaken helt enkelt.

Sammanfattning av månaden:
Wow. Jag trodde verkligen inte att jag skulle hinna med hela 7 böcker. Det kanske inte är så mycket för er andra, men för mig är det jätte mycket, haha. Mitt snitt brukar ligga på ca 4 till 5 böcker i månaden, så det var en riktigt bra start på året! Att jag har läst riktigt bra böcker gör ju inte saken sämre heller.

Antal läsa sidor:
2327. Nästan tusen mer än förre månaden!

Planerar att läsa i februari:
Jag ska väll läsa ut Northern Lights och även omläsningen jag har börjat av Twilight hade jag tänkt. Men annars vet jag även att jag kommer få två böcker på alla hjärtans dag och så har jag även beställt två böcker till mig själv. Jag skiter i det där eländiga köpförbudet jag haft så länge nu. Det gör mig lycklig att köpa böcker, så varför avstå från det?

Hoppas ni har haft en bra läsmånad, och får en ännu bättre nu i februari!

2 kommentarer:

  1. Eller hur! Köpförbud dödar en boknörds hjärta :P

    SvaraRadera
  2. Wow! 7 böcker är mycket för mig, med tanke på att jag läste 3 böcker i januari! Nästan 4, har bara några sidor kvar av min nuvarandra läsning.
    Jag MÅSTE läsa Anna and the Frensh Kiss snart.

    SvaraRadera