lördag 18 februari 2012

Serier som avslutas i år

Jag läste nyss ut Bloodrose. Nu vet jag inte vad jag ska göra med mitt liv längre. Antagligen gå och köpa en Ben and Jerry's och dränka mina sorger med en disney film. Ja, något i den stilen får det nog bli. Ugh, jag är deprimerad hörni! På det där sättet som jag alltid blir då jag precis av avslutat en riktigt riktigt bra serie. För boken var rätt så otroligt bra. Och jag tror slutet var lyckligt. Jag tror verkligen det, även om det är lite komplicerat. 
En recension kommer väll på boken snart, och jag ska även försöka lägga ut en på Destiny's Fire under helgen..
Hur som helst kom jag att tänka på vilka andra serier jag följer som kommer avslutas 2012. Till min stora lycka var det faktiskt inte så många (jag hatar att säga hejdå till serier). 


Paranormalcy serien av Kiersten White:
Endlessly kommer alltså avsluta denna serie. Egentligen är Paranormalcy ingen favorit serie för mig. Men jag tycker böckerna är helt klart läsvärda och har bestämt mig för att läsa sista boken. Jag vill veta hur det går för Evie och Lend och resten av gänget. För böckerna är mysiga, det är de verkligen.


Hex Hall serien av Rachel Hawkins:
Här har vi däremot en serie jag håller rätt så nära till hjärtat. Jag älskar Sophies berättarröst och gillar faktiskt båda killarna i triangeldramat. Dock har jag ju en rätt solklar favorit i Archer, men jag litar på att Sophie gör rätt val. För det är väll sista delen? Annars har jag fått något om bakfoten, haha.


Maximum Ride serien av James Patterson:
En av mina absoluta favoritserien och jag kan knappt vänta tills jag får Nevermore i mina händer, även om jag så klart bävar lite inför det också. Patterson har mycket han måste rätta till nu efter så många lösa trådar, haha. Hjälp alltså. Den här bokserien är gått lite överstyr, men är ändå ack så enjoyable. 




Sedan har vi ju även The Infernal Devices av Cassandra Clare och Stephanie Perkins typ triologi fast ändå inte triologi, haha. Men om jag inte har alldeles fel så är deras utgivningsdatum flyttade till 2013. 


Vilka bokserier som ni följer kommer avlutas under 2012? 

2 kommentarer:

  1. Den sista boken i Mercy Falls vargar kommer ju på svenska, och Döden i dina ögon avslutas också i år med den sista svenska översättningen.

    SvaraRadera
  2. The Kane Chronicles av Rick Riordan =)

    SvaraRadera