torsdag 22 mars 2012

A Game of Thrones

Om nästan exakt 24 timmar kommer jag sitta i biosalongen med mina skyhöga förväntningar och se hur bioduken fylls med orden "The Hunger Games". Kan ni fatta att dagen snart är här? Visserligen var det smygpremiär idag.. hmph. Jag och min kompis fick för oss att gå in på biografen och där stod en stor skara Hunger Games fans och väntade. Lite avundsjuk blev man ju allt. Eller rättare sagt mycket avundsjuk. Jag ville helst slå dem allihop på käften och skrika att ingen kunde älska The Hunger Games lika mycket som jag, och ändå får ni se filmen före mig! Men äh, jag bestämde mig för att vara lite civiliserad och lugnt och sansat gå därifrån.

Men ja, det här var inte vad detta halvonödiga inlägg skulle handla om. För det första skulle jag säga att en recension på Unearthly kommer inom kort, och även snart Jellicoe Road som jag nästan läst ut. Och för det andra skulle det handla om att jag gått och impulsköpt en bok idag. Eller ja, det var min vän som köpte den åt mig. Hon hade ett presentkort på 100 spänn på akademibokhandeln som hon fått av sin mamma, som hela tiden försöker få henne att läsa mer, haha. Men så gav hon det till mig då hon med säkerhet aldrig kommer använda det. Jag stod ett tag och velade mellan A Game of Thrones och något av Patrick Rothfuss, men tillslut fick det bli den förstnämnda då den bara kostade 99 spänn, haha. Har velat läsa den boken hur länge som helst nu, och blev för ett tag sedan nerkärad i tv-serien, så det ska bli mycket intressant att läsa den.

Och just det, recension på The Hunger Games filmen kommer också imorgon eller på lördag! Snart hörrni, SNART är premiären här.

2 kommentarer:

  1. Känner samma sak. Vi är ett gäng på 13 pers som ska gå tillsammans. Men ingen var sugen att gå på smygpremiären. BESVIKELSE.
    Morgondagen kommer vara som en enda lång transportsträcka till kvällen.

    Jätteless över att jag inte hittar en leksakspilbåge som jag hade när jag var liten. Jag och en kompis ska klä ut oss. Jag har t.o.m. en härmskrikepin, men ingen pilbåge..!

    SvaraRadera
  2. Jag såg filmen igår. <3 Mer än så behöver jag nog inte säga.

    SvaraRadera