lördag 10 mars 2012

Jag har biljetterna!!

Igår knallade jag alltså till SF bion för att få mina kära biljetter till The Hunger Games. Kan ni fatta att det inte ens är två veckor kvar?! Jag har väntat på det här i snart 3 år nu. 3 år. Jag kommer ihåg den dagen då jag för första gången såg Hungerspelen i bibblan. Okej det där lät klyshigt, haha, men aja. Jag gick hur som helst förbi den flera gånger och tänkte att kanske borde jag låna den. Och så innan jag skulle åka till Danmark på semester så var jag där för att samla på mig en hög böcker och plockade slutligen upp den. Vi kan väll säga att jag inte var direkt social på den semestern och min kompis höll på att få spader. Det slutade med att jag läste högt för henne så att hon skulle ha något att göra och jag kunde fortsätta läsa. Haha. 
Så läste jag hur som helst ut boken och va rätt så mållös. Direkt jag kom hem loggade jag in på internet bara för att få reda på att Fatta Eld skulle släppas till hösten. När den kom slukade jag den lika entusiastiskt och sedan var det bara att vänta på Mockingjay. 






Och så gick jag alltså till bibblan och lånade den gamla boken, den jag hade då jag läste Hungerspelen för första gången. Egentligen skulle jag ju helst haft den på engelska, men man tager var man haver, som min mormor brukar säga. Och för att få upp the spirit får ni här lite bilder.
























"One time she shot me in the neck... It was awesome." 


SNART ÄR PREMIÄREN HÖRNI. VI KLARAR DET, VI KLARAR DET. VI ÄR STARKA, VI ÄR STARKA.

7 kommentarer:

  1. Grattis! Jag blir väldigt avis :)

    SvaraRadera
  2. Så kul!! Har köpt biljetter till smygpremiären men om det blir femtonårsgräns vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till! :P

    SvaraRadera
  3. jag har inte läst de böckerna, men jag ska nog göra det. De verkar spännande :)

    SvaraRadera
  4. Aaaah kan inte vänta!! Det känns lätt overkligt att det är så kort tid kvar. Jag tycker synd om dig som var tvungen att vänta på Catching Fire... Jag läste dem när CF kom ut. Sen var det bara att vänta på Mockingjay.

    SvaraRadera
  5. HAHA, roliga Bilder!

    Har det verkligen gått 3 år!? Revolt kom 2010, och det var väl då ryktena om filmen började komma?

    SvaraRadera
  6. Awesome inlägg! Bara 12 dagaar! :D
    (Älskar Mean Girls-citaten, haha!)

    SvaraRadera
  7. Vilka fina bilder!
    Lyllo dig! Jag är så avis! Hoppas jag kan se de snart!

    SvaraRadera