söndag 25 mars 2012

The Legend of Korra och lite The Hunger Games

 
För några år sedan var jag helt obsessed med Avatar: The Last Airbender. Bara jag som sett den serien? För om ni inte gjort det föreslår jag att ni gör det, typ, med det samma. En så otroligt underbar och älskvärd och epic tv-serie. Och nu har det alltså kommit en uppföjarserie med namnet The Legend of Korra. De två första episoderna finns redan ute och de är mycket bättre än jag någonsin vågat hoppats på. Det jobbiga nu är bara att orka vänta på varje episod.. 


Och så var det ju det där med The Hunger Games filmen. Jag har inte riktigt samlat mina tankar om den ännu, och planerar att gå och se den igen imorgon. Så ni får vänta ett tag på min recension (:






(Ett litet i-landsproblem: Varför kan jag ibland inte få min text att bli svart i mina blogginlägg? Det envisas ibland med att vara grå..)


Update: Och ja, ni kan ju bara gå hit om ni känner för lite random, underbara Avatar moments. Och här är en tribute till en av seriens bästa karaktärer. Och en av de bästa karaktärerna någonsin. 

7 kommentarer:

  1. OOH MY GOOOOD JAG ÄLSKAR AVATAR: THE LAST AIRBENDER!! Jag trodde jag var den enda som älskade det. Det är så fruktansvärt bra. Jag håller på att kolla om det och jag inte sett de två avsnitten av Korra än.
    Och Sokka är så underbar. Jag älskar Zuko också. Och alla i the GAang. Aah.

    SvaraRadera
  2. Svar: Det låter ju faktiskt ganska bra tycker jag! Framsidan var så fin att jag kanske tar och läser den någon gång :)

    SvaraRadera
  3. Sv: Jag tänkte också det! (Jag tänker så om varje TV-serie/film jga älskar - jag önskar det var en bok!) Men den gör sig fruktansvärt bra som animerad.
    DUDE. Jag håller med. De är ju snygga. Speciellt i tredje säsongen. Jag tycker alla blev snygga då. Haha.

    Jag har settde första avsnitten nu och guuuuuuudvad bra det är. Lika roligt och vackert och underbart som TLA. Jag älskar Korra. Och Tenzins ungar är ju bäst. Musiken var jättevacker också. Jag är väldigt excited nu. Vill ha meeeer.

    SvaraRadera
  4. Haha, kattbilden var klockren!

    SvaraRadera
  5. Hm, den serien ska jag kolla in. Avslutade faktiskt The Last Airbender för ett par dagar sedan (typ fjärde gången). Favoritkaraktären är Zuko. Fantastisk personutveckling han gör :)

    SvaraRadera
  6. HAHAHAHA, hunger games-bilderna xD snor kattbilden :P

    SvaraRadera