söndag 8 april 2012

5 snabba recensioner

Eftersom jag legat lite på latsidan vad gäller att skriva recensioner under 2012 så tar jag här de böcker jag inte recenserat i år. För övrigt har det faktiskt varit lite dåligt på läsfronten i några dagar nu. Jag har hellre kollat på A:TLA än att läsa.. he-he.

Perfect Chemistry - Simone Elkeles:
En helt okej bok som hade några riktigt fina stunder. Egentligen är det inte min typ av bok, men jag gillade den ändå rätt så mycket. Huvudkaraktärerna var bra och det var roligt att se hur de utvecklades. Jag kan tänka mig att läsa de två fortsättningarna som ska handla om Alex lillebrorsor om jag inte har helt fel. Diggade föresten epilogen i boken.

Betyg: 3/5

Raised by Wolves - Jennifer Lynn Barnes:
Raised by Wolves var en sådan bok som jag stundtals gillade rätt så mycket men stundtals hade lite svala känslor för. Det kunde gå rätt så långa partier utan att det egentligen hände något särskilt, och den var en aning svår att komma in i. Bryn tyckte jag var en bra berättarröst, men storyn i boken föll lite platt för mig. Den kändes inte tillräckligt intressant.

Betyg: 3/5

Vad min flickvän inte vet - Sonya Sones:
En mycket snabbläst bok som jag läste ut under en dag. Jag älskar Sones språk och översättningen av boken är faktiskt riktigt bra. Dock tyckte jag Robin betedde sig väldigt illa i den här boken, men han är ju som sagt en tonårskille, om nu det är en ursäkt. Något annat jag uppskattar med författaren är att hon verkligen förstår sig på hur tonåringar tänker och fungerar. Plus för det!

Betyg: 3/5

My Soul to Take - Rachel Vincent:
My Soul to Take var en bok jag jag diggade väldigt mycket i början, även om förhållandet i boken gick väldigt fort fram. Mot slutet tyckte jag dock att den tappade det där lilla extra och är det bara jag som fann Kaylee väldigt... icke trovärdig? Det var någon gång när en person hade dött och hon typ bara: "Well, this tuesday really sucked." Haha, kommer inte ihåg om det var exakt så hon sade, men något i den stilen.

Betyg: 2/5

Oh. My. Gods. - Tera Lynn Childs:
Jag hade väldigt svårt att köpa historien i den här boken. Boken börjar med att huvudpersonen Phoebe precis vunnit sin största löptävling någonsin och hur hennes mamma efter det berättar hur hon träffat en grekisk kille och att de nu ska flytta dit och bo där. Hallå, dålig timing! Haha, hjälp alltså. Men ja, man kan väll säga att boken var en enda stor klyscha, men ändå lite sådär halvt mysig. Jag varken ogillade eller gillade att läsa den.

Betyg: 2/5