lördag 28 april 2012

Jag har blivit utmanad! 11x3 frågor!

Jag har blivit utmanad att svara på frågor av Man, Lousie och Malin


Louise frågor:

1.Vilka egenskaper värderar du mest hos en person?
SVAR: Hm, det var en svår fråga som kräver lite eftertanke. Jag kan inte säga sådär exakt vilka egenskaper jag värdesätter mest hos någon, men några jag uppskattar är: vänlighet, humor, uppriktighet, omtänksamhet och att personen kan ta livet med en nypa salt. 

2.Vilket är ditt konstigaste smeknamn och hur fick du det?

SVAR: När jag var liten brukade min pappa alltid kalla mig för Lisa Minelli, men det är väll inte direkt något smeknamn, haha. Men annars brukar folk i min träningsgrupp kalla mig för Tjuvstatarn (jag tränar friidrott). Och ja, om det inte redan är uppenbart så är det för att jag tjuvstartar mycket. De har till och med döpt tjuvstartar till "Lisa startar", haha. 

3. Om du kunde vara vilken bokkaraktär du ville vem skulle du då vara och varför?

SVAR: Mitt första svar skulle vara att jag ville vara någon från Hogwarts eller Camp Halfblood. Men om man ska se till karaktärer och inte platserna de bor på så skulle jag nog säga Kat från Heist Society. Jag skulle älska att vara en tjuv och stjäla för den goda sakens skull, haha. Att vara Scarlet från Scarlet skulle ju inte vara fel heller. Det är något med mig och tjuvar alltså..

4.Vad gör en bok bra i dina ögon?

SVAR: Älskvärda karaktärer, intressant handling, spänning, humor, kärlek och epicness (ingen riktigt ord, jag vet). Det var dessa ingredienser som skulle skapa de perfekta powerpuffpinglorna , oj den perfekta boken menar jag. Sorry, min humor är kass, haha.  

5.En random tanke du hade som gjorde att du brast ut i skratt vid det mest olämpliga tillfället?(din tanke och vad du gjorde)

SVAR: Jag får randoma tankar vid olämpliga tillfällen hela tiden. Ta igår som exempel. Jag pratade med min bästa vän i telefon i skolan och hon undrade om jag kunde komma på marknaden i stan nästa fredag. Jag sade att jag antagligen inte skulle hinna dit innan de plockade ihop och helt plötsligt får jag en bisarr bild i huvudet där min kompis går helt ensam på marknaden och blir påhoppad av stadens barn som dränker henne i sådant där vitt skum på burk. Tillslut faller hon till marken för att hon blir dränkt av det vita skummet och orkar inte ta sig upp, så hon ligger där hela natten tills jag kommer och hämtar henne. Haha, det var mycket roligare i mitt huvud, jag lovar. Och kanske detta inte var någon random tanke, men aja, jag brast i alla fall ut i skratt mitt i cafeterian. 

6. Om du kunde vara vem som helst(levande eller död) för en vecka, vem skulle du vara?

SVAR: Jag skulle vela vara någon en bit tillbaka i tiden så att jag kunde rida runt på min häst och fäktas med elaka typer. Exakt vem jag skulle vela vara är svårt att säga.

7. Vad är ditt starkaste bokminne?

SVAR: När jag läste Harry Potter och Dödsrelikerna för andra gången. Jag var helt uppslukad av boken och jag märkte knappt att tiden gick. Det var först när boken var utläst som jag kollade på klockan och insåg att den var 6 på morgonen.

8. Är du en förtroende full person eller är du skeptisk mot de flesta?

SVAR: Jag har förtroende för mina närmaste vänner. Mot sådana jag inte känner kan jag nog vara lite skeptisk.


9. Om du kunde få 3 önskningar uppfyllda, vad skulle de vara?
SVAR: Oj. Jag har några önskingar jag verkligen skulle vela ha uppfyllda, men de känns lite för privata för att nämna här. Men några andra saker jag inte skulle ha något emot är ett eget bibliotek, få ett brev från Hogwarts och lära mig spela sådär bra på piano så att jag får andra att rysa.


10.Någonting som du finner utmanande?
SVAR: Jag är en sådan person som älskar utmaningar! Så jag kan inte riktigt komma på något jag finner utmanande. Fast det måste ju finnas något.. jag får tänka på det! 

11. Europa eller USA? varför?

SVAR: Jag skulle nog vela åka tillbaka till USA. Det finns så mycket att se där och jag skulle älska att besöka massa bokhandlar hela dagarna, haha. 




Mans frågor:


1. Vad brinner du mest för?
SVAR: Böcker, friidrott, mina vänner/familj, skrivande och att hjälpa människor som har det svårt.

2. Vad får dig att tycka om en person?

SVAR: Någon som kan vara sig själv och inte har svårt för att vara fånig och barnslig ibland.

3. På ett nöjesfält - är du den som åker allt eller den som står bredvid?

SVAR: Jag åker ALLT. Jag älskar nöjesfält och när de håller på att stänga brukar jag och mina vänner alltid vara de som springer som galningar för att hinna ta ett sista åk, haha.

4. Anta att du får en egen tv-serie - hur skulle din signaturlåt låta?

SVAR: HAHA, nej vad svårt! Men något catchy som sätter sig på hjärnan och involverar hur awesome jag är ;)

5. Den underligaste dröm du någonsin drömt?

SVAR: Du det finns många drömmar, haha. På senaste tiden har jag dock haft lite svårt för att komma ihåg mina drömmar, men jag har några från de senaste åren som jag kommer ihåg rätt så väl. I en var jag en kvinnlig version av Zuko och alla skrek: "DISHONOR ON YOU!!" Så tillslut ramlade jag igenom ett hål där en monsterversion av John Blund jagade mig, men tillslut var det någon som kastade min ära till mig så att jag kunde "fire bend" igen och döda John Blund. Hjärnan är en konstig plats att vara.

6. Finaste namnet?

SVAR: Hm. Jag kan inte säga att jag har något favoritnamn, men jag har alltid gillat lite annorlunda namn såsom Kaori, Analeigh och Augustus.

7. Aldrig mer kunna skratta eller att aldrig mer kunna få andra skratta?

SVAR: Aldrig men kunna få andra att skratta! Dock ser jag nu framför mig hur jag är en sådan som skrattar åt vad alla andra säger men själv är jag en riktig torrboll som aldrig kan få någon att skratta.

8. Rätt du lagar när du vill imponera?

SVAR: Jag måste vara uslast i världen på att laga mat. Att det är bland det tråkigaste jag vet gör ju inte saken bättre heller. Men jag har faktiskt hört att mina pannkakor är goda, så ja, pannkakor får det bli!

9. Har du någon sorts tvångstanke?

SVAR: Nepp, inte vad jag kan komma på! :) 


10. Saker i matväg som du inte klarar av att äta?

SVAR: Oliver, majs, korv, hamburgare, tomater, tonfisk, sill, senap, ananas, mörkt bröd, lakrits, the list goes on.. 

11. Fiktiv karaktär du helst skulle vilja vara? (Det får vara tv, film eller bok.)

SVAR: Svarade på ungefär samma fråga tidigare. Men om jag skulle välja någon ur TV eller Film så skulle det nog bli Korra från The Legend of Korra. Jag har alltid haft en dröm om att jag vill bli "nästa Avatar", haha. Och att få hänga med Mako och Bolin låter ju inte helt fel huh? 




Malins frågor:


1. Om det börja brinna i ert hus och ni fick ta med er en sak, vad skulle det varit?
SVAR: MIN DATOR. Jag har så oerhört mycket sparat på datorn som jag inte vill ska gå förlorat.

2. Favorit bok som blivit film?

SVAR: Harry Potter? Får man svara så? Haha. Annars är en väldigt bra filmatisering Tomorrow When the War Began. Sedan har jag ju även många andra favoritböcker som blivit film men där jag inte tyckt om filmerna riktigt lika mycket. Ta Eragon till exempel.. den filmen var bara.. blä.

3. Favorit film?

SVAR: Gladiator, Titanic, Lejonkungen, Sagan om Ringen. Egentligen har jag aldrig varit någon filmfantast, men där har ni några jag älskar! 

4. 3 random saker om dig själv.

SVAR: Jag sjunger mitt liv, jag hickar högre än någon jag känner och det låter som jag håller på att kvävas och dö en plågsam död, och jag... stänger aldrig skåpluckor efter mig. 

5. Senaste pinsamma saken du gjorde?

SVAR: HAHA, jag gör pinsamma saker hela tiden! Ta igår till exempel.. för det var.. OTROLIGT pinsamt. Jag var och tränade med några i min träningsgrupp och vi hade långloppsträning (typ 200 och 250 meter) och efter några lopp mådde jag så otroligt illa att jag aldrig skådat dess like. Och så skulle jag gå bort till starten med den här söta killen i gruppen och så känner jag hur innehållet i min mage är på väg upp. Så precis när han håller på att säga något måste jag springa bort och spy vid kanten av banan. Han ropar och kollar om jag är okej och jag kan inte annat än ge honom tummen upp och sedan hosta upp lite mer vatten jag svalt för några minuter sedan. Idag skrattar jag mest åt det, men just då ville jag helst dö, haha.

6. Vad väljer du: att läsa en bok eller att se den som film?

SVAR: Att läsa boken, helt klart!

7. Din idol?

SVAR: Min mamma!

8. Om du var en karaktär ur en bok, vem skulle det vara?

SVAR: En populär fråga det här ;) Men om jag ska svara lite annorlunda är tidigare så säger jag den här gången Annabeth Chase.

9. Varför skulle du vilja vara den karaktären?

SVAR: För att hon har Percy, haha. Också är hon en av de coolaste och mest grymma karaktärerna jag vet. 



10. Har du en konstig egenskap? Ifall ja, vad?

SVAR: Jag ropade frågan till min mamma och hon svarade: "MÅNGA." Haha. Men om jag ska välja en.. Kanske att jag är en sådan person som får impulser i hjärnan som säger att: "Det här måste jag göra. NU." Typ på träningen för några dagar sedan fick jag för mig att jag skulle slänga mig över staketet, vilket jag så klart gjorde, och så klart fastnade min fot så att jag ramlade, haha. Sedan kan jag även rusa in i rum och utmana antingen en vän eller någon i min familj till en "bending-duel". Jag får alltid vara Avataren som kan använda alla elementen medan de andra bara får ha ett element. Sedan kan vi springa runt i huset och låtsats skjuta stenblock och sånt mot varandra.

11. En sak som du gillar hos dig själv.

SVAR: Att jag inte är en sådan som bryr mig om vad andra tycker. Det är en egenskap jag värderar väldigt högt faktiskt. 


TACK för att jag fick svara på era frågor! Det var jätte roligt!

6 kommentarer:

  1. HAHAHAHAHAHA. Du är ju sjukt rolig - epicness har aldrig varit mer passande! ;-)

    SvaraRadera
  2. Haha, åh. Dina svar var några av de roligaste jag läst x) Helt otroligt underbart :D Du är awesome!

    SvaraRadera
  3. Jag har också utmanat dig! :)

    SvaraRadera
  4. Jag har också utmanat dig :) Fast jag förstår om du inte orkar svara på dem, du verkar ha haft ganska många frågor att svara på :)

    SvaraRadera
  5. Jag skulle också vilja vara nästa Avatar!

    SvaraRadera