torsdag 31 maj 2012

bladvändaren goes twitter

Ville bara börja med att säga tack för alla komentaren igår! Det är lite skumt det där att det nästan känns som man känner er, fast jag aldrig sett någon av er. Vi är väll en liten familj vi bokbloggare, haha. Vi borde typ skapa en grupp på facebook som heter "nördligan" eller något. Det låter mycket passande.

Och självklart kommer jag inte sluta skriva. Det är ju något jag älskar att göra och det är det. Och så kommer jag ju ihåg att jag bara för några veckor sedan skrev här på bloggen att jag inte brydde mig om vad någon tyckte om mig. Och det ju sant på sätt och vis. Igår var bara en jobbig dag. Men nu mår jag bättre. Dock har lite andra saker att fokusera på i livet just nu, så bloggen kommer fortfarande vara stilla ett tag. Men så fick jag ett ryck att jag skulle skaffa twitter idag. Haha. Egentligen har jag alltid varit lite sådär anti twitter och tyckt att det verkar otroligt tråkigt, men nu tror jag faktiskt jag börjat se charmen i det. För jag menar varför inte stalka personer lite ytterligare när man ändå har chansen?

Hur som helst. Ni kan hitta mig här. Så ja, följ mig gärna. Jag följer redan några av er. Mohaha. Jag borde få ett pris för den ultimata stalkern eller något. Men ni jag inte följer, SKRIV VAD NI HETER. (Eller om ni lägger till mig så ser jag ju i för sig vad ni heter). Jag vill ta min förföljelse av dig till det nya steget, och veta vad du gör varje dag, varje timme och varje minut. Haha, förlåt. Men det var faktiskt min syn på twitter för ett tag sedan. Men det verkar faktiskt roligt. Med twitter alltså.

Och ja, tack återigen för allt ni skrev igår. Jag satt där med tårar i ögonen när jag läste vad ni skrivit och känner mig i efterhand rätt så dramatisk. Det är inte likt mig. Och ni har rätt, lärare borde inte få sänka efter nationellt prov. Men jag som förut var påväg upp mot ett A ligger nu på ett D eller C istället. Någon som vill banka lite vett i snubben åt mig? Haha. Närå, det är OK. Betyg är inte allt här i världen även om det ofta känns så. Ibland gäller det bara att släppa saker.

Update: Om länken inte funkar så kan jag meddela att jag så fantasifullt nog heter Lisa @bladvandaren.

8 kommentarer:

  1. Sv: Hade gärna delat med mig av det om det hade varit möjligt. Tycker att alla skolor borde ha bra skolbibliotek :)

    SvaraRadera
  2. Vet inte om du redan följer mig eller inte, men ja heter @PiaOlofsson :) länken funkade inte så jag vet inte vad du heter på twitter X)

    SvaraRadera
  3. Svar: Jag vet att den 10:de boken kommer ut i år, men om den är den sista eller inte har jag ingen aning om. Hoppas iaf att den kommer att ta slut snart :)

    SvaraRadera
  4. Svar: Det låter som ett bra betyg det - tycker ju absolut att du ska läsa boken (allra helst snart, haha). Men åh, ska ge mig på filmen! Nea tipsade också om den, så varför inte. :-D

    SvaraRadera
  5. Svar: Roligt att du vill vara med och läsa Sagan om Ringen!:D

    Jag borde kanske också skaffa twitter till min blogg, känns som att många gör det just nu^^

    SvaraRadera
  6. Hej tjejen.
    Är riktigt imponerad av bokhyllan och antal böcker per år du hinner med. Ville tipsa om min favorit vampyr serie.... inte riktad för den yngre skaran av läsare. Dark-Hunter av Sherrilyn Kenyon. Finns att youtuba också. Jag råkade läsa 2:a boken först "Night embrace" men det gjorde inte så mycket då varje bok har sina två egna huvudkaraktärer. Happy reading /Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Tack så mycket för tipset! Jag har faktiskt spanat in den serien en tag nu, så det kanske blir att jag läser första boken någon gång under somaren :) Trevlig läsning själv!

      Radera
  7. Kul att du har skaffat Twitter! Hoppas att du kommer att trivas. Själv är jag fast :)

    SvaraRadera