tisdag 1 maj 2012

Månadsresumé April

Läst i april:
- The Girl of Fire and Thorns (Rae Carson)
- Unwind (Neal Schusterman)
- Lilis Bok (Valérie Dayre)
- Delirium (Lauren Oliver)
- The Night Circus (Erin Morgenstern)
- Hoppas (Åsa Anderberg Strollo)
- The Fault in Our Stars (John Green)
- Spell Bound (Rachel Hawkins)
- I'd Tell You I Love You, But Then I'd Have to Kill You (Ally Carter)
- Pure (Jennifer L. Armentrout)
- Vampire Academy (Richelle Mead) Omläsning för tredje gången.
- Frostbite (Richelle Mead) Omläsning för andra gången.

Antal: 12

Bästa boken:
Spell Bound av Rachel Hawkins! Den levde inte riktigt upp till mina förväntningar, men var fortfarande otroligt bra. Andra bra böcker var Delirium (jag känns som en av de få svenska bokbloggarna som verkligen gillade den), The Night Circus och The Fault in Our Stars. Ally Carters bok var också bra - jag orkar inte skriva hela titeln, haha. Och så får vi inte glömma omläsningarna av de två första böckerna i Vampire Academy. Jag hade helt glömt bort hur mycket jag älskar den serien.

Sämsta boken: Hoppas och Lilis Bok. Lilis Bok var antagligen lite sämre. Det var en bok jag fick av min moster för evigheter sedan som jag bestämde mig för att plocka upp och jag var mest ett stort frågetecken hela tiden. Hoppas var för mig ingen höjdare heller. Kanske att andra skulle tycka om den, men det var inte min typ av bok.

Sammanfattning av månaden:
Det har varit en bra månad tycker jag! Jag har fått läst många böcker och några av dem var riktigt bra. Återigen förstår jag inte hur jag hinner läsa så mycket.

Antal lästa sidor:
3916. Fem mer än förra månaden, haha.

Planering för maj månad:
Jag håller på med Behemoth nu, så den kommer snart bli utläst! Annars kommer jag nog läsa någon mer bok i Vampire Academy och så har jag även beställt hem fyra uppföljare som kommer ramla ner i min brevlåda någon gång nästa vecka skulle jag tro. Maj kommer bli en bra månad, det känner jag på mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar