tisdag 22 maj 2012

Pure - Jennifer L. Armentrout

Titel: Pure
Författare: Jennifer L. Armentrout
Antal sidor: 329
Förlag: Spencer Hill Press
Utgivningsdatum: 3 April 2012

There is need. And then there is Fate...

Being destined to become some kind of supernatural electrical outlet isn't exactly awesome--especially when Alexandria's "other half" is everywhere she goes. Seth's in her training room, outside her classes, and keeps showing up in her bedroom--so not cool. Their connection does have some benefits, like staving off her nightmares of the tragic showdown with her mother, but it has no effect on what Alex feels for the forbidden, pure-blooded Aiden. Or what he will do--and sacrifice--for her.

When daimons infiltrate the Covenants and attack students, the gods send furies--lesser gods determined to eradicate any threat to the Covenants and to the gods, and that includes the Apollyon... and Alex. And if that and hordes of aether-sucking monsters didn't blow bad enough, a mysterious threat seems willing to do anything to neutralize Seth, even if that means forcing Alex into servitude... or killing her.

When the gods are involved, some decisions can never, ever be undone.



Det ligger någon slags guilty pleasure känsla över de här böckerna. Jag vet att det inte är världens bäst skrivna berättelse, eller världens mest originella, trots det kan jag inte låta bli att gilla den. Ändå kan jag inte låta bli att känna mig lite mätt på världen och karaktärerna efter att ha läst Pure. Jag gillade första boken Half-Blood rätt så bra och såg verkligen fram emot att läsa Pure... men av någon anledning blev jag inte lika fast vid den som jag blev vid första boken.


Ett av mina stora problem var Aiden. Jag gillade inte hans karaktär alls i den här boken, utan han gick mig snarare på nerverna. Alex börjar jag också få lite nog av. Hon är inte dålig som karaktär, hon blir bara lite för mycket ibland. Men jag gillar henne fortfarande dock. Sedan har vi Seth som snarare klättrat lite i mina ögon. Så jag var mer än nöjd att han fick så mycket plats i boken som han faktiskt fick.


Ledsen blev jag allt när en sak hände min favoritkaraktär i boken. Stackars person. Men ja, life goes on. Och om jag ska säga något jag uppskattade med boken så var det att det fick mig att brista ut i skratt flera gånger. Sådant gillas! Alex hjärna är sannerligen en rolig plats att befinna sig i ibland. 


Jag antar att jag kommer beställa hem nästa del i serien när den kommer ut. Även om Pure inte var någon favorit så vill jag veta vad som händer. Trots att böckerna har lite fånighets-faktor ibland, och får mig att himla lite med ögonen när Aiden säger något som att Alex är "stunningly beautiful", så är de rätt så bra. Roliga och rätt så bra stunder hade boken trots allt. 


Favorit citat:
What if he laughed at me? What if he hated it? What if he looked at me and said, "What the hell is this for?" and threw the box on the mat? Then stomped on it?


Betyg: 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar