torsdag 7 juni 2012

12 beställda böcker!


 Angelfall - Susan Ee:
En bok vars handling jag egentligen inte tycker låter sådär jätte bra, men som har blivit otroligt hyllad av många av mina vänner på goodreads. Så ja, vill läsa!

Cinder - Marissa Meyer:
Har nästan bara hört bra kritik om denna. Till att börja med var jag inte alls intresserad av att läsa den, men jo, jag är nyfiken.

Darkfever - Karen Marie Moning:
Har velat läsa Darkfever hur länge som helst, men av någon anledning har den alltid åkt ur min köpkorg i sista sekund. Nu ska jag dock ta reda på vad allt stå hej handlar om!



 Far From You - Lisa Schroeder:
Även här har vi en bok som jag tänkt läsa i evigheter, men som sedan blivit deletad i sista stund. Och för att var ärlig vet jag inte varför. Jag avgudade Chasing Brooklyn då jag läste den förra året, och ser verkligen fram emot att läsa mer av Lisa Schroeder!

Goliath - Scott Westerfeld:
Sista boken i Leviathan serien! Jag hoppas på att det blir ett riktigt epic avslut. Jag litar på dig Scott Westerfeld!

Grave Mercy - Robin LaFevers:
En bok jag velat läsa ända sedan jag först hörde talas om den! Den har fått hyffsade recensioner på goodreads, och det låter verkligen som min typ av bok.



 Masque of the Red Death - Bethany Griffin:
Detta omslaget alltå! Så otroligt snyggt. Egentligen vet jag inte så mycket om boken, men jag hoppas såklart på det bästa, haha.

Only the Good Spy Young - Ally Carter:
En serie som bara blir bättre och bättre för varje bok! Jag håller på att läsa tredje boken just nu, och är än så länge inte besviken. Ally Carter bara växer och växer i mina ögon.

Out of Sight, Out of Time - Ally Carter:
Och ja, självklart beställde jag hem även den femte delen. Åh, vad jag längtar efter att kunna lägga mig ner någon sommar dag och sträckläsa de här två böckerna.


 The Gathering Dark - Leigh Bardugo:
Samma bok som Shadow and Bone bara med UK utgåvan. Är hur som helst extremt taggad inför den här boken. Ni skulle bara veta.

Wither - Lauren DeStefano:
Ja. Boken som den svenska bloggvärlden exploderat om det senaste halvåret. Att säga att jag är nyfiken är bara förnamnet!

The Golden Lily - Richelle Mead:
Hm. Egentligen är jag inte sådär jätte sugen på att läsa denna. Men det är trots allt en Richelle Mead bok, och slutet på Bloodlines fick mig ju att dö lite inombords, så ja.

Måste tipsa om att ni handlar på Amazon just nu. Så otroligt billigt! Typ Grave Mercy kostade bara 35 spänn och man kastar om det till kronor. Helt sjukt. Den enda nackdelen är att de inte alltid har de omslag man vill ha. Men sådant kan jag leva med. Billiga böcker for the people!

Någon mer som gör en megabeställning såhär till sommaren? (Och jag kan väll säga att jag faktiskt inte har beställt böckerna ännu, utan gör väll det någon gång imorgon, haha).

3 kommentarer:

  1. Åh va fina böcker! Vill läsa alla, haha :)
    Själv ska jag också se till att beställa en hög böcker till somaren!

    SvaraRadera
  2. Åh, det ska bli intressant att höra vad du tycker om Angelfall! Si så där alla mina vänner på Goodreads har också älskat den, men jag är fortfarande tveksam ... (:

    SvaraRadera
  3. Helt underbart med så stora beställningar, fick precis hem min från Amazon =)

    Cinder,Far From You, Whiter och Ally Carter's spionböcker vill jag med gärna läsa!

    SvaraRadera