tisdag 19 juni 2012

5 små recensioner

Wiie, då har även jag fått sommarlov. Detta firades genom att åka iväg på SMU läger under helgen och i måndags kom jag tillbaka för att börja jobba direkt. Jag har det rätt så hektiskt just nu med jobb och träning och jag får för tillfället inte så mycket tid för läsning. Dock har jag ju läst väldigt många böcker som jag inte recenserat ännu, så här kommer några mini recensioner! (:

Titel: Behemoth
Författare: Scott Westerfeld

Jag gillade inte Behemoth lika mycket som dess föregångare Leviathan. Den blev aningen seg ibland enligt mig. Men ändå en riktigt bra bok. Jag gillar som sagt den alternativa historien av första världskriget han skapat och karaktärerna likaså.

Betyg: 3.5/5


Titel: Cirkeln
Författare: Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren

Cirkeln har väll ingen missat va? Hypen kring den har varit stor och ändå tog det mig över ett år att slutligen läsa den. Och jag tyckte den var okej. Det var ingen karaktär jag fastnade så där jätte mycket för och handlingen var helt okej. Men jag älskar den tyvärr inte lika mycket som alla andra tycks göra.

Betyg: 2.5/5


Titel: Det Är Så Logiskt Alla Fattar Utom Du
Författare: Lisa Bjärbo

Även här en rätt så omtalad bok. För det mesta brukar jag hålla mig undan från svenska ungdomsböcker, då de aldrig fallit mig i smaken, men jag bestämde mig för att ge Lisa Bjärbo en chans. Och boken var bra. Jag tyckte språket kändes lite ansträngt ibland, liksom konversationerna karaktärerna emellan. Men ändå en rätt så fin och bra bok.

Betyg: 3/5


Titel: En Sådan Där Vidrig Bok Där Mamman Dör
Författare: Sonya Sones

Jag har tidigare läst två böcker av Sones, och gillat dem båda rätt så bra. Men det här måste nog vara min favorit från henne. En väldigt mysig och snabb läst bok där jag gillade varenda sida.

Betyg: 4/5


Titel: Diary of A Wimpy Kid
Författare: Jeff Kinney

En otroligt rolig bok som fick mig att skratta högt flera gånger. Varje gång de visade en bild på Gregs lillebror så höll jag på att bryta ihop. Jag måste varit väldigt trött då jag läste den här boken, eller så var det helt enkelt min typ av humor, för jag kiknade av skratt flera gånger.

Betyg: 4/5

3 kommentarer:

  1. Svar: Trodde verkligen inte att jag skulle gilla den så mycket. Och tvisten var riktigt riktigt bra. Blev glatt överraskad och är nu supernyfiken på historien kommer att utvecklas. Det är bra att du säger att Hallowed är lite svagare än Unearthly. Bättre att inte ha för höga förhoppningar :)

    SvaraRadera
  2. Var jobbar du? Det är jobbigt att jobba, speciellt på sommaren, när man ställt in sig på att läsa massor. Haha :)

    SvaraRadera
  3. SV: Jag gillade verkligen Divergent så jag ser fram emot att läsa Insurgent :D Jag har bara sett bra betyg på Legend och Hallowed, så det ska bli kul att läsa dem :)

    SvaraRadera