torsdag 5 juli 2012

7 Deadly Sins of Reading

Jag har blivit utmanad av Anna på Reading This World att göra 7 Deadly Sins of Reading!

1. Girighet
 Vilken är den dyraste respektive billigaste boken du äger?

Den dyraste boken jag äger är helt klart Harry Potter: Page to Screen av Bob McCabe. Väl värd sina nästan 500 kronor är den också. Så otroligt fin. Den billigaste boken måste vara någon hästbok jag köpt på loppis för 5 kronor eller så.


2. Vrede
Vilken författare både älskar och hatar du?

James Patterson, I'm talking to you dude! Jag älskar dig för att Maximum Ride var rätt så otroligt awesome i början, och sedan blev... ja vad blev den? Resten av serien håller sig i alla fall inte i samma klass som de tre första böckerna. Men ändå älskar jag hans böcker på något sätt. Eller i alla fall gjorde jag det när jag läste dem för några år sedan.


3. Frosseri
Vilken bok kan du läsa om och om igen utan någon som helst skam?

Haaaaarry Poooootter. Måste läsa lite Potter varje månad för att stanna vid sunt förnuft, även om det bara är ett par kapitel, eller så. Och när det kommer till kritan så har jag nog läst varje bok i serien över 5 gånger, vilket är rätt så galet när man tänker efter. Och första boken tror jag att jag läst... 7 eller 8 gånger. Sedan har vi även böcker som The Hunger Games och The Lightning Thief som jag slukat massvis med gånger utan att tröttna.


4. Lättja
Vilken bok har du valt bort att läsa på grund av lathet?

Eh, som jag äger eller? I sådana fall är det Röd Skymning och A Game of Thrones. Men någon gång ska jag ge mig på dem! Jag väntar bara på det "rätta" tillfället, haha. Jag hade tänkt skriva Sagan om Ringen också, men nu har jag ju faktiskt gett mig på den tillsammans med ett gäng andra bokbloggare! Tillsammans är vi starka!! Eller något i den stilen, haha.


5. Högmod
Vilken bok pratar du mest om för att framstå som en intellektuell läsare?

Måste nog säga ingen här. Jag pratar aldrig om böcker för att framstå som en intellektuell läsare. 


6. Vällust
Vilka drag finner du mest attraktiva hos karaktärer?

Under vad som kanske är det senaste halvåret har jag haft en förkärlek till manliga karaktärer som är smarta, modiga, sluga, och självklart; roliga. Och en sarkastiskt humor är det ju inget fel på, haha. 


7. Avund
Vilka böcker skulle du helst vilja få i present?

Många. Men jag tror jag svarar som jag sett många andra göra: Harry Potter boxen skulle inte sitta helt fel, då jag inte äger någon av böckerna på engelska. Sedan skulle jag inte heller ha något emot att få The Selection, Bitterblue, Everneath, Struck, eller Finniken of the Rock. 

1 kommentar:

  1. Good info. Lucky me I recently found your site by accident (stumbleupon).
    I have book-marked it for later!
    my page > lanautica.com

    SvaraRadera