lördag 30 juni 2012

Halvårsresumé

Jahapp, då har det alltså redan halva 2012 passerat. Och en bra halvår har det varit, minst sagt. Jag har aldrig läst lika mycket som jag gjort under den här tiden. Helt sjukt är det. Men jag tänkte i alla fall skriva en halvårsresumé som jag sett några andra bloggar gjort förra året.

Antal lästa böcker: 62

Svenska böcker: 11 (alltså skrivna på svenska, inte nödvändigtvis av svenska författare)

Engelska böcker: 51

Antal sidor: 21 232

Omläsningar: 7

(Här så har en del böcker fått mellan betyg såsom 4.5 på bloggen, men på goodreads har du fått t.ex. 5 stjärnor, och jag går efter goodreads här, haha. Också räknar jag inte med omläsningar).

5 stjärnor: 8

4 stjärnor: 22

3 stjärnor: 14

2 stjärnor: 8

1 stjärna: 2


Bästa boken:
 
Finaste omslaget:

Största överraskning:

Bästa uppföljaren:

Största besvikelsen:

Bästa kvinnliga karaktär:
Sophie Mercer. (Kat Bishop är också värd att nämna).

Bästa manliga karaktär:
Zach och Hale. Jag kan inte välja mellan mina pojkar.

Sådär. Jag har varit välsignad med många helt underbara böcker det här halvåret. Jag kan bara hoppas på att det fortsätter i samma stil. Och jag har en väldigt bra känsla över de kommande 6 månaderna. Böcker som The Mark of Athena, Nevermore och Rift kommer att släppas, vilket inte är helt fel! Så ja, jag hoppas att ni haft ett lika bra halvår som mig och att andra hälften av vårt bokår blir ännu bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar