torsdag 21 juni 2012

Några nya omslag och mina tankar


Everbound - Brodi Ashton
Jag har inte läst första boken Everneath, även om jag varit nyfiken på den en bra tag nu. Hur som helst gillar jag faktiskt det här omslaget bättre än det till den första boken. Riktigt snyggt faktiskt. Gillar att klänningen blir till rök, galet fint!



Finale - Becca Fitzpatrick
Okej, det här är en serie jag fortfarande måste läsa, haha. Men hur som helst tycks jag vara en av de få som faktiskt gillar omslaget. Man kan ju undra lite varför killen måste vara utan skjorta, men kanske är det för att han måste bre ut sina vingar eller nått, haha.



The Mark of Athena - Rick Riordan
Aaah, årets mest efterlängtade bok! Jag tycker inte om det här omslaget lika mycket som de tidigare i serien, men det är ändå helt okej skulle jag säga. Dock är det något med de stora ögonen i bakgrunden som stör mig, haha. Men jag är väldigt excited på att få reda på varför Percy och Jason slåss! Babies, cut it off!!



Mind Games - Kiersten White
En ny bok av Kiersten White som jag planerar att läsa! Jag tycker omslaget är helt okej. Gillar kontrasterna mellan färgerna. 



The Essence - Kimberly Derting
En serie jag egentligen inte planerar att läsa, men jao. Gillar det här omslaget rätt så mycket. Jag kan se framför mig att den skulle göra sig mycket fin i min bokhylla.



Asunder - Jodi Meadows
Även här en serie jag grymt gärna vill läsa, trots att första boken fått lite blandad kritik. Jag gillar hur som helst Incarnate's omslag riktigt mycket, men tycker endast detta är okej. Färgerna är rätt så fina, men det är något som inte stämmer i mina ögon. 



Days of Blood and Starlight - Laini Taylor
Ah, så fint omslag. Om det skulle vara något jag ska klaga på så är det att jag tycker texten kunde varit något mindre. Men målningarna runt ögonen är så otroligt fina, och jag vill äga boken bara på grund av omslaget. Jag var inte helt och håller överens med Daughter of Smoke and Bone, men jag är rätt så säker på att jag ska ge denna en chans. 



The Evolution of Mara Dyer - Michelle Hodkin
Eh. Jag älskade omslaget till första boken, men det här? Nja, jag vet inte. Det ser lite torrt och tråkigt ut enligt mig. Tyvärr tyvärr.



Unravel Me - Tahereh Mafi
Så de följer inte stilen med tjej i klänning längre? Eller? Jag ogillar när serien byter stuk på sina omslag sådär mitt i. Men om jag faktiskt ska säga några ord om omslaget då.. Det är okej. Tror jag. Gillar texten högst upp i alla fall. Väldigt kraftfull! Om den här får riktigt riktigt fina recensioner så kommer jag kanske läsa den.

Finaste omslaget:
Days of Blood and Starlight och Everbound. 

Det omslag jag gillar minst: 
Eh. Det är inget omslag jag verkligen ogillar. Men de jag gillar minst är nog The Evolution of Mara Dyer, Mind Games och Unravel Me.

Mest sugen på att läsa:
Mark of Athena, helt klart!

Vill köpa:
Mark of Athena, Mind Games och Days of Blood and Starlight. Också är jag väldigt sugen på Everbound, även om jag såklart måste läsa Everneath först då, haha.

Och ja, jag inser att några av dessa omslag kanske inte är jätte nya, haha. Men jag tänkte att jag samlade ihop ett inlägg  om nya omslag när det kommit tillräckligt många.

1 kommentar: