fredag 29 juni 2012

Out of Sight, Out of Time - Ally Carter

Titel: Out of Sight, Out of Time
Författare: Ally Carter
Antal sidor: 336
Förlag: Orchard
Utgivningsdatum: 5 april 2012

The last thing Cammie Morgan remembers is leaving the Gallagher Academy to protect her friends and family from the Circle of Cavan--an ancient terrorist organization that has been hunting her for over a year. But when Cammie wakes up in an alpine convent and discovers months have passed, she must face the fact that her memory is now a black hole. The only traces left of Cammie’s summer vacation are the bruises on her body and the dirt under her nails, and all she wants is to go home. 

Once she returns to school, however, Cammie realizes that even the Gallagher Academy now holds more questions than answers. Cammie, her friends, and mysterious spy-guy Zach must face their most difficult challenge yet as they travel to the other side of the world, hoping to piece together the clues that Cammie left behind. It’s a race against time. The Circle is hot on their trail and willing stop at nothing to prevent Cammie from remembering what she did last summer.



Det är något så otroligt mäktigt när man hittar en bokserie som totalt tar över ens liv och man kan inte tänka på något annat än vad som ska hända härnäst, eller hur det ska gå för ens älskade karaktärer. Jag har inte varit så här fäst vid en serie sedan ... Vampire Academy skulle jag tro, och det över ett år sedan. Ett år och flera månader. Och nu efter att ha läst både del fyra och fem i Callagher Girls serien inom loppet av 2 dygn så kan jag inte säga annat än att jag är totalt förstörd, förälskad och för evigt tacksam till serien. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva känslan. Ibland går det helt enkelt inte att förklara saker med ord.


Jag var mer eller mindre ett vrak under hela boken. Allt har förändrats så mycket och jag snyftade högt säkert ett tiotal gånger. För allt var så ... jag vet inte riktigt hur jag beskriva det. Jag antar att ni får läsa böckerna för er själva för att verkligen förstå vad jag menar. Men det var Cammie och Zach och hennes bästa vänner och hennes mamma och hennes pappa och ... ja. Allt. Allt, helt enkelt. Satan, jag har ingen aning om vad jag ska skriva faktiskt.


Så ja, jag tänkte faktiskt att jag skulle sluta babbla om osammanhängande tankar och bara ge er det enda rådet att läsa den här serien. För mig är den just nu så otrolig att jag inte finner ord. Och detta har inte hänt mig på väldigt, väldigt länge. Så gör mig tjänsten och läs den här serien, okej?


Favorit citat:
“Zach,” I said as I lay there “Where did you go? When you were looking for me?”
I shifted in his arms, looked into his eyes.
“Crazy.” His voice was a whisper against my skin. “I went crazy.” 



“Ambassador Winters, allow me to introduce my aunt Abby and her..boyfriend." Townsend tensed. Abby glared. And Rebecca Baxter looked like she was going to choke on her own chewing gum.”


Rekommenderar till: Alla. I nuläget kan jag faktiskt inte se hur någon inte skulle kunna älska den här serien. Men kanske är jag bara förblindad av dess awesomeness.


Betyg: 5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar