lördag 23 juni 2012

Böcker och sånt (1)

Woo, premiär för min nya kategori! Jag är lite osäker på hur jag ska fixa upplägget än så länge. Men jag får prova mig fram.

Uppföljare jag ser fram emot:


För att det Rick Riordan. Och Percy Jackson. Och för att jag älskar dem båda så innerligt. Någon ge mig den här boken på en gång. Jag vet inte hur länge till jag kan vänta, haha.


Veckans låt:


Howl - Florence + The Machine (Bloodrose av Andrea Cremer)

"If you could only see the beast you've made of me
I held it in but now it seems you've set it running free
The saints can't help me now, the ropes have been unbound
I hunt for you with bloody feet across the hallowed ground."


På veckans låt skriver jag om en låt som påminner mig om en bokserie. Och den här veckan har jag alltså valt Howl av Florence + The Machine. Då jag läste Bloodrose av Andrea Cremer var det den här låten jag hade på repeat och varje gång jag hör den här sången kommer jag att tänka på Nightshade serien av Cremer. Och ni måste erkänna att den passar in rätt så bra.


Uppkommande serie jag är intresserad av:


Jodå, men den här låter ju lovande. Det låter som min typ av bok, och än så länge har den fått fint betyg på goodreads. Den sjunde augusti kommer boken ut.


Veckans tumblr bild:



Nyfunnen bok:


Fram till för några dagar sedan hade jag ingen aning om att Melina Marchetta även skriver denna serie. Och om jag inte har helt fel så är det en fantasy serie? Grymt intresserad är jag i alla fall! Jag älskade Jellicoe Road och måste läsa något annat av henne.


Veckans citat:

”Life is to be lived, not controlled; and humanity is won by continuing to play in face of certain defeat.”
-       Ralph Ellison

6 kommentarer:

  1. ÄLSKAR KATEGORIN..! Kanske snor den.... haha, nej, men riktigt mysigt att få se lite smått och gott från dig :)

    SvaraRadera
  2. Vilken rolig kategori! Ser redan fram emot nästa gång den dyker upp :)

    SvaraRadera
  3. Aaaah vilken rolig kategori! :D I love it ^^

    SvaraRadera
  4. Ååh, Howl är en av mina absoluta favoritlåtar av Florence!:)

    SvaraRadera
  5. Jättegärligt inlägg! Ser fram emot mer Smått och gott!

    Du har fått en favvostämpel av mig för att jag gillar din blogg så! :)

    http://bokclara.blogspot.se/2012/06/fick-karlek-skickar-nu-vidare.html

    SvaraRadera