torsdag 7 juni 2012

Sommarplaner på Bladvändaren!

Nästa fredag får jag sommarlov, tjoho! Och den här sommaren har jag verkligen tänkt "fräsha" upp min blogg lite. Jag ska uppdatera oftare, fixa en ny header, ha någon tävling, skapa nya roliga kategorier och driva en allmänt trevlig och förbättrad blogg. Sjukt peppad är jag. Det här kommer bli en grymt bra sommar, både i bloggväg och i läsväg. Så här är några av de saker jag kommer förändra eller lägga till:

Ny kategori: Månadsböcker.
I början av varje månad kommer jag skriva ett inlägg med nya boksläpp jag personligen ser fram emot den månaden. Det kan vara allt från två böcker till tio, beroende på hur många jag är intresserade av den månaden.

Recensioner.
Jag kommer förändra mina recensioner lite. Längst ner kommer jag skriva vem jag skulle rekommendera boken till och vad som var det bästa med boken. Inte så stor förändring, men jag kanske kommer på något mer.

Diskussionsfrågorna.
Jag vet inte om det kanske bara är jag som tycker om mina diskussionsfrågor, haha. Men jag tycker det är oerhört roligt att dela med mig av en random tanke, och sedan få veta vad ni tycker. Dessa kommer jag antagligen förändra på något sätt (vet inte riktigt hur ännu) och jag skulle vela försöka ha dem lite oftare.

Projekt.
Under sommaren någon gång ska jag försöka dra igång ett projekt jag har haft i bakhuvudet ett tag. Jag brinner väldigt mycket för att hjälpa folk som har det svårt och lider av hunger, sjukdomar eller andra problem. Så jag tänkte alltså starta ett projekt här på bloggen där de som vill får vara med och försöka samla ihop en slant som vi sedan kan skicka till någon organisation. Jag har länge känt att jag vill få med mig folk till att göra någon sådan här grej och jag vill... sprida det? Hur som helst tänkte jag att det kanske skulle vara en bra idé att börja på min lilla blogg. Den minsta krona kan trots allt rädda liv.

Ny kategori: Smått och gott.
Ni vet säkert att det finns mycket sådant som "Waiting on Wednesday" och "Tune it on Tuesday" i bokbloggvärlden (vet inte om de heter exakt så, men något liknande, haha), och jag har länge tänkt starta något sådant. Men nu tänkte jag istället att jag ca en gång i veckan gör ett gemensamt inlägg för några sådana här saker. Typ: En bok jag ser fram emot, en bok jag skulle vela beställa, en sång som påminner mig om en bok jag läst eller bara en grym låt helt enkelt. Och kanske veckans tumblr bild (bara för att jag är obsessed med tumblr, haha).

Skrivande.
Jag tänkte lägga ut lite mer av det jag skrivit (även om jag är en sådan som är livrädd för att visa mina texter, haha). Men jag känner att det skulle göra mig gott att få lite kritik, för det är ju trots att så vi utvecklas som skrivare.

Fler idéer kommer säkert komma till mig, men det här är vad jag har just nu (jag har antagligen glömt något, men aja). Ha det bra! (Det finns förresten en väldigt rolig sak som går runt på bloggar just nu. Det där när man nämner fem av sina favoritbloggar? Roligt!)


5 kommentarer:

  1. Ser fram emot "Smått och gott" inläggen. Verkar riktigt skoj =) Kul med uppiffning av bloggen! Sånt är alltid skojigt ^^

    SvaraRadera
  2. Håller med Miriam, ser fram emot uppiffningen :)

    SvaraRadera
  3. Låter superkul! Smått och gott ser jag fram emot. Och diskussionsfrågor - såna är alltid roliga att läsa!

    SvaraRadera
  4. Yay! Ser fram emot det här. :-D

    SvaraRadera
  5. Blir roligt att läsa allt nytt :) Jag kom på att jag inte vet vad du har för tumblr! Om du har en? Jag heter iaf nooneherebutme.tumblr.com.
    Aaaa jag saknar the gaang så mycket. När man ser flashbacks i Korra bryter jag typ ihop. Har emellanåt lite svårt för nya serien, men jag älskar verkligen flachbacks. Och det senaste avsnittet var bra! Och Meelo!!! "Can I have your hair?"
    Okay, lite off topic här...

    SvaraRadera