lördag 9 juni 2012

Stora skillnader

Jag är rätt så säker på att någon redan gjort ett sådant här inlägg, men jag tänkte att jag också skulle passa på att göra ett. Som ni vet har jag nyligen gjort en bokbeställning och inför den jämförde jag hur mycket det skulle bli i pris från olika hemsidor.

På adlibris kostade elva av de böcker jag valt ut sammanlagt 943 kronor.


På Amazon blev det sammanlagt bara 60.11 pund, vilket blir cirka 665 kronor. 




Och på The Book Depository som är en annan engelsk sida blev det totalt 97.72 euro vilket ungefär blir 872 kronor.



Amazon är alltså den klart billigaste av dessa tre. Jag hade för bara några månader fått för mig att The Book Depository var den billigaste då något sagt det, men så var alltså inte fallet, haha. Så gör er själva en tjänst och handla på Amazon, man får så mycket mer böcker för pengarna! Dessutom var de snabbare med att frakta böcker då jag beställde från adlibris och amazon samtidigt. Ett litet tips (:

Update: Råkade skriva euro istället för pund på amazon. Fixat nu!

8 kommentarer:

  1. Vet du hur mycket frakten kostar från Amazon? :)

    SvaraRadera
  2. Jag har funderat på beställa från Amazon men det är lite komplicerat... Man kan välja om de är begagnade eller inte. Vilket ska man välja??

    SvaraRadera
  3. Det är verkligen riktigt billigt på Amazon.co.uk, men jag handlar aldrig där för vill oftast ha den amerikanska utgåvan av boken. Om den kommer från USA då vill säga, vilket de flesta böcker jag köper gör. Plus att jag typ aldrig köper många böcker på en gång längre, hade nog valt Amazon isåfall ändå :)

    SvaraRadera
  4. Om man handlar för över £25 (tror jag) så är frakten gratis på Amazon, så ska man göra en stor beställning är det ju det bästa. Själv gör jag oftast mindre beställningar dock och Bookdepository har gratis frakt oberoende av beställningssumma, så det blir oftast därifrån jag beställer. Om jag inte köper svenska böcker förstås...

    SvaraRadera
  5. Oj, jag har aldrig ens tänkt på att jämföra priser från olika nätbutiker faktiskt. Bra inlägg, jag ska tänka på att jämföra nästa gång jag beställer böcker. :)

    SvaraRadera
  6. Glöm inte bara att det blir frakt med amazon :c Beroende på hur fort man vill ha böckerna så kan man betala olika summor, och frakten kan tyvärr bli rätt dyr så det nästan inte blir någon skillnad mellan amazon och Bookdepot, tyvärr. Men jag håller med om att amazon är rätt awesome, beställde själv därifrån förra året :D

    SvaraRadera
  7. Jag beställer alltid från Adlibris :)

    SvaraRadera
  8. När jag beställde från Amazon sist så märkte jag att det blev ungefär hälften så dyrt som det hade blivit om jag hade beställt från en svensk sida:) Gratis frakt fick jag dessutom eftersom jag handlade för över 25 pund:)

    SvaraRadera