onsdag 4 juli 2012

Bloggen fyller 1 år!

Jahapp, då har man helt plötsligt bloggat i ett helt år! Hur gick det till? Haha. Har kollat tillbaka lite i mitt arkiv (vilket jag sällan gör för att jag skäms så mycket, haha). Men ja, här har ni mitt första inlägg på bloggen:

Hallå där hemma! Nu har alltså jag, Lisa, äntligen startad en bokblogg efter att ha övervägt det fram och tillbaka i över ett halvår. Så nu får vi se hur det går :)

På Bladvändaren kommer jag skriva om allt möjligt inom bokvärlden: recensioner på böcker jag läst, nyheter, citat mm. Och jag vill notera att jag nästan bara läser engelsk ungdomslitteratur sedan ca. 1 år tillbaka. Läste på engelska även innan det också, men det var då jag BARA började läsa på engelska.

Ha det bra, Lisa ;d

PS. Ursäktar layouten på bloggen - it was really rushed! - en ny kommer snart.. DS.



HAHAHA, någon döda mig? Hjälp. Men ja, det är roligt att se att man utvecklats lite med sitt språk i alla fall, haha. Men sedan måste jag även påpeka det faktumet att i mina recensioner så skulle jag alltid matcha handlingens färg med en färg på bokens omslag. Jag tyckte jag var cool som hade kommit på något eget, haha. Först nu inser jag hur mycket det skär sig och hur fult det var. Men jaja. 


Hur som helst, grattis bloggen. Det här året som gått har gett mig otroligt mycket och jag skulle aldrig ha läst några av de fantastiska böcker jag läst nu om det inte vore för bloggen. Ja, jag skulle nog inte ens läsa så mycket som jag gör nu, när jag tänker på saken. Att kunna dela mina åsikter om böcker gör mig alltid med peppad att läsa mer. 


Och tack till er som kommenterar här så flitigt och fortsätter besöka min blogg, trots att det känns som jag skriver jätte ointressanta saker ibland, haha. Men ni fortsätter komma vilket måste betyda att jag gör något rätt? Och jag ska försöka fortsätta sprida mina tankar och komma med inspiration i många år framöver. Hoppas inte det lät för cliché. Men äh, ibland får man allt vara lite klyschig.


SÅ ÅTER IGEN TACK! Ni är världens bästa bloggläsare! (visserligen också de enda jag någonsin haft, med den är en annan femma, haha). 


Och här får ni en mindre fin bild, som jag hittade på internet. 

21 kommentarer:

  1. Då får man säga grattis på ettårsdagen! :D

    SvaraRadera
  2. Grattis och tack för en suverän blogg! :D

    SvaraRadera
  3. Grattis på födelsedagen, bloggen! Det är kul att ha ett arkiv att kolla i, och se vad man läst. Hoppas det blir många fler år!

    SvaraRadera
  4. Grattis på ettårsdagen! Tycker verkligen att din blogg är jättefin och du skriver bra recensioner!

    SvaraRadera
  5. Grattis till en av världens bästa bloggar! :D

    SvaraRadera
  6. Grattis bloggen :P Jag tycker verkligen mycket om din blogg!

    SvaraRadera
  7. Grattis på ettårsdan :D

    SvaraRadera
  8. Grattis! :D Fortsätt blogga på tills 2-årsdagen! :D

    SvaraRadera
  9. Grattis till en jättebra bokblogg! :D

    Svar: Det hoppas jag också!

    SvaraRadera
  10. Yaay grattis Lisa!!!! :D

    SvaraRadera
  11. GRAAAATTIS!!! :D Jättekul att läsa din blogg, underbart att du började! Fler till vårt lilla community, eh? :D KEEP ROCKIN', GUUUURL! :D

    SvaraRadera
  12. Grttis grattis! Fortsätt skriva, fortsätt läsa! :)

    SvaraRadera
  13. Grattis på ettårsdagen :D

    SvaraRadera
  14. Grattis grattis! :D Tack för en otroligt bra blogg!

    SvaraRadera