fredag 6 juli 2012

Böcker och sånt (2)

Bytte namn på kategorin, bara för att jag tyckte det lät lika fånigt varje gång jag läste "Smått och gott", haha.

Bok jag ser fram emot:

En prequel serie till Nightshade. Jag fullkomligt älskade Bloodrose - sista delen i serien - så nu är jag jätte nyfiken på att se vad Cremer hittar på härnäst! Personligen har jag aldrig riktigt gillat böcker som utspelar sig före original serien, men aja. 


Veckans låt:

Losing Your Memory Now - Ryan Starr (Out of Sight Out of Time - Ally Carter)

"Wake up, it's time, little girl, wake up
All the best of what we've done is yet to come
Wake up, it's time, little girl, wake up
Just remember who I am in the morning

You're losing your memory now
You're losing your memory now
You're losing your memory now
You're losing your memory"

Okej, så texten passar egentligen inte så där otroligt bra, men jaja, haha. Det här var i alla fall den låten jag lyssnade på några gånger då jag läste boken. Och jag får alltid lite tårar i ögonen då jag hör den här låten och tänker på boken. För hjälp, vad bra den boken var. Helt otrolig.


Serie jag är intresserad av:

En serie jag tror att de flesta känner till. Det har funnits väldigt många delade åsikter om böckerna, men jag är ändå väldigt nyfiken och planerar att läsa denna någon gång i år.


Nya omslag:



Hjälp så många nya omslag det kommer hela tiden! Min favorit av dessa måste vara Breaking Point, otroligt snyggt! Fragments gillar jag även det. Både känns lite som typiska dystopi omslag.


Nyfunnen bok:

Jag har inte helt klart för mig vad boken handlar om, men den släpps hur som helst i slutet av juli.


Veckans citat:
“There will be no yelling at people who are bleeding themselves to unconsciousness.”
― Kristin CashoreFire

1 kommentar:

  1. Sv: Den är ju ganska ny, jag kände att det var väl äntligen dags att göra en. :)

    Something Strange and Deadly har jag förhandsbeställt, har höga förhoppningar på den. :)

    SvaraRadera