tisdag 31 juli 2012

Månadsresumé juli 2012

Läst i juli:
Sommar För Evigt - Jenny Han
Monstrets Dotter - Kristin Cashore
Far From You - Lisa Schroeder
The Golden Lily - Richelle Mead
Cinder - Marissa Meyer
Wither - Lauren DeStefano
The Gathering Dark - Leigh Bardugo
Sagan Om Ringen - J.R.R Tolkien
 Darkfever - Karen Marie Moning
Anna Dressed in Blood - Kendare Blake
Endlessly - Kiersten White
Angelfall - Susan Ee

Antal: 12


Bästa böckerna:


Tre väldigt bra böcker. Cinder var lite av en positiv överraskning, och The Golden Lily och Endlessly förväntade jag ju mig att gilla, vilket jag även gjorde. Jag kan inte säga vilken som var bäst av dem. Kanske Endlessly, who knows. 


Föll mig inte i smaken:


Jag gillade inte någon av de här böckerna. Wither hade visserligen fint språk, men kändes bara som en stor klump ord i mina ögon, och Darkfever var allmänt ointressant och inte min typ av bok. Sorgligt nog.


Sammanfattning av månaden:
En bra månad. Det fanns ingen bok som var otroligt bra, men ändå många bra böcker.

Planerar att läsa i augusti:
Shit. Imorgon blir det augusti. Vart tog tiden vägen? Men jag ser faktiskt fram emot att börja skolan, så det är bra. Men till böckerna jag planerar att läsa då. Nevermore och Rift står högst på listan, helt klart. Hjälp så jag ser fram emot de böckerna! Och sedan har jag även många andra böcker jag ser fram emot att läsa! Wiiie! Bra månad kommer det troligen bli.

4 kommentarer:

  1. Synd att du inte gillade Wither, tycker böckerna är bra, men de är rätt speciella.

    SvaraRadera
  2. Svar: Ja, gör det! Och tack! :)

    SvaraRadera
  3. Svar(förlåt för sent svar): Ja, det är konstigt att de byter namn i de olika utgåvorna. Fast jag tror att de gjorde stora ändringar när de gjorde de nya översättningarna 2004 för det är många namn som är annorlunda har jag märkt. Fast varför en häst inte lika gärna skulle kunna fortsätta heta Bill förstår jag inte.

    SvaraRadera
  4. Ännu ett sent svar^^: Ja, jag är ovan vid fantasyböcker överhuvudtaget så kanske är det därför jag har lite svårt med alla beskrivningar. Jag kan i alla fall hålla med dig om att jag gillade Gandalfs berättelse!

    Sam är underbar! Jag håller på att se filmen nu och han är minst lika underbar där!

    SvaraRadera